28 کشته در حملۀ نیروهای ائتلاف به سوریه

تصویر آرشیوی از یکی از حملات هوایی ائتلاف تحت هدایت امریکا به منطقه‎ای در سوریه

در ادامۀ حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا به سوریه، 28 غیرنظامی کشته شده‌اند. 

حملات هوایی روز شنبه (21 اسفند) نیروی ائتلاف به روستای حمره بلا اسم در حومۀ شرقی رقه سوریه چهار کشته و شماری زخمی برجا گذاشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری قاسیون سوریه، هواپیماهای ائتلاف مدرسه المرعید در حومه شرقی رقه را هدف چهار حملۀ هوایی قرار داده و آن را به‌طور کامل ویران کردند.

همچنین در حملات هوایی روز گذشته به شهر رقه که گفته می‌شود توسط هواپیماهای ائتلاف صورت گرفته است، 24 غیرنظامی، ازجمله هشت کودک و شش زن، جان باختند.

پیشروی نیروهای سوری در روستای مطب

این در حالی است که سایت سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی جدید از درگیری شدید میان نیروهای دموکرات سوریه و عناصر تکفیری داعش در مرزهای شهر رقه و دیر الزور خبر داده است.

طبق این گزارش نیروهای دموکرات سوریه در روستای مطب پیشروی‌ کرده‌اند.

نیروهای ارتش سوریه در حین حمله به تروریست‌های مستقر در حومۀ دیرالزور
تصویر آرشیوی از نیروهای ارتش سوریه هنگام حمله به تروریست‌های مستقر در حومۀ دیرالزور

کشف و ضبط سلاح و مهمات در حومۀ شمالی حماه

در تحولی دیگر، یگانی از ارتش سوریه یک کامیون باربری حامل سلاح و ذخیره جنگی را در حومه شمالی استان حماه کشف کرده است.

به گزارش سایت سانا، یگانی از ارتش سوریه در یک حمله در منطقۀ دره العذیب در محور الصبوره در حومۀ شمالی حماه که عناصر تروریستی داعش در آن هستند، یک کامیون را که حامل بیش از 5 هزار و 500 گلولۀ خمپاره، 23 پدافند هوایی و همچنین 111 هزار و 780 گلولۀ تیربار پی کی سی و تعدادی خمپارۀ آرپی‌جی بود، کشف و ضبط کردند.

این کامیون، پلاک ترکیه داشته و گمان می‌رود از ترکیه وارد سوریه شده است.

سوریه از اسفند 1389 صحنۀ جنگ مرگباری است که به گفتۀ دولت دمشق برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها ازجمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه از آن حمایت کرده‌‎اند.

آتش‌افروزی گروه‌های معارض دولت سوریه به کشته و زخمی شدن صدها هزار غیرنظامی منجر شده و میلیون‌ها آواره نیز برجای گذاشته است.

آنکارا 24 اوت 2016 (3 شهریور 1395) در تلاش برای آنچه نابودی عناصر داعش و پیکارجویان کردتبار می‌نامد، با اجرای عملیاتی موسوم به «سپر فرات»، تانک‌ها و نظامیان خود را در شمال سوریه مستقر و از شبه‌نظامیانِ معارض دولت سوریه در مناطق تحت تسلط گروه داعش حمایت کرده است.

دولت ترکیه به بهانۀ مبارزه با تروریسم این عملیات را آغاز کرد، اما گفته می‌شود هدف اصلی از این عملیات مقابله با پیشروی کردها در مناطق مرزی این کشور است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku