نتانیاهو: بلندی‌های جولان را به‌عنوان بخشی از اسرائیل به‌رسمیت بشناسید

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در یک نشست خبری در کاخ سفید، 27 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، خواسته است بلندی‌های جولان سوریه را به‌عنوان بخشی از اراضی اشغالی فلسطین به رسمیت بشناسد.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال بلندی‌های جولان در سال 1981 میلادی این منطقه را به اراضی اشغالی ضمیمه کرد، اما جامعۀ بین‌المللی، ازجمله امریکا، این اقدام را به رسمیت نشناخته است.

نتانیاهو که این درخواست را چهارشنبه (27 بهمن) در دیدار با ترامپ در واشنگتن مطرح کرده بود، به خبرنگاران گفت رئیس‌جمهور امریکا واکنش خاصی به این درخواست نشان نداد.

رژیم صهیونیستی ده‌ها شهرک در بلندی‌های اشغالی جولان ساخته و از این منطقه برای اجرای عملیات نظامی علیه دولت سوریه و کمک به تروریست‌ها در این کشور عربی استفاده کرده است.

مجمع عمومی سازمان ملل دسامبر گذشته یک‌بار دیگر با تصویب قطعنامه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست از بلندی‌های جولان خارج شود.

سوریه می‌گوید رژیم صهیونیستی و متحدان غربی‌ و منطقه‌ایش به گروه‌های تروریست‌های تکفیری فعال در این کشور عربی کمک می‌کنند. رژیم صهیونیستی حتی با احداث بیمارستان‌های صحرایی در بلندی‌های جولان به مداوای مجروحانشان پرداخته است.

ترامپ و نتانیاهو در نشست چهارشنبه همچنین بحران سوریه را مورد بررسی قرار دادند. نتانیاهو در این دیدار مدعی شد تل‌آویو علاقه‌ای به درگیر شدن در این مناقشه ندارد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku