تروریست‌های داعش در محاصرۀ ارتش سوریه

تصویر آرشیوی از نیروهای سوری در حلب (عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گزارش گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن با پشتیبانی حملات هوایی روسیه موفق شدند شهر البابِ استان حلب، بزرگ‌ترین پناهگاه گروه تروریستی داعش، را به‌طور کامل محاصره کنند.

 این گروه که در لندن مستقر است اعلام کرد ارتش سوریه در بیستمین روز عملیات خود موفق شد شهر الباب و مناطق اطراف آن را که تحت کنترل گروه تروریستی داعش است، محاصره کند.

این در حالی است که ارتش سوریه یکشنبه موفق شد روستای «ام عویشه» را به کنترل خود درآورد و در امتداد منطقۀ تل عویشه، در نزدیکی جاده‌ای که الباب را به استان‌های رقه و دیر الزور متصل می‌کند، به پیشروی خود ادامه دهد.

ارتش سوریه همچنین یکشنبه کنترل شهرک «ام ارکیله» را در جنوب فرودگاه نظامی کویرس در حومۀ شرقی حلب به دست گرفت.

با پیشروی ارتش، نیروهای سوری در حال حاضر تروریست‌های داعش را در شهرهای الباب، بزاعه، قباسین و تادف به محاصرۀ کامل خود درآورده‌اند.

نیروهای ارتش سوریه در حومۀ شهر الباب در حال مبارزه با داعش

 این پیشروی در حالی صورت گرفت که نیروهای کرد موسوم به «سپر فرات» که توسط ترکیه حمایت می‌شوند نتوانستند شهر بزاعه را در کنترل خود نگاه دارند و گروه تروریستی داعش پس از چندین حملۀ انتحاری و کشتن تعداد زیادی از این نیروها، کنترل این شهر را به دست گرفت.

آنکارا از اوایل شهریور‌ماه در تلاش برای آنچه نابودی عناصر داعش و پیکارجویان کردتبار می‌نامد، با اجرای عملیاتی موسوم به سپر فرات تانک‌ها و نظامیان خود را در شمال سوریه مستقر و از شبه‌نظامیانِ معارض دولت سوریه همچون اعضای گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در مناطق تحت تسلط گروه داعش حمایت کرده است.

دولت ترکیه به بهانۀ مبارزه با تروریسم این عملیات را آغاز کرد، اما گفته می‌شود هدف اصلی از این عملیات مقابله با پیشروی کردها در مناطق مرزی این کشور است.

آنکارا در حالی همچنان بر ادامۀ عملیات نظامی در خاک سوریه تأکید می‌کند که دمشق مداخلۀ نظامی ترکیه را در سوریه محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانسته است.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین به نقل از منابع موثق اعلام کرد گروه تروریستی داعش همواره از محاصرۀ شهر الباب هراس داشت و به همین خاطر در ماه ژانویه (دی) خانواده‌های اعضای خود را به همراه رهبران این گروه از این شهر به سایر مناطق تحت کنترل خود در خاک سوریه منتقل کرد.

گروه تروریستی داعش و گروه‌‏های هم‌پیمان آن، شامل آتش‌بسی نیستند که از تاریخ 10 دی در سراسر سوریه برقرار شده است.

این آتش‎بس به ابتکار مسکو، تهران و آنکارا برقرار و درنهایت منجر به برگزاری موفقیت‎‏آمیز دور تازه‎ای از مذاکرات صلح سوریه در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان، میان دولت سوریه و معارضانِ مسلحِ دمشق شد.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ جنگ مرگباری است که به گفتۀ دولت دمشق برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها ازجمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه از آن حمایت کرده‌‎اند.

آتش‌افروزی گروه‌های معارض دولت سوریه به کشته و زخمی شدن صدها هزار غیرنظامی منجر شده و میلیون‌ها آواره نیز برجای گذاشته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku