ویدیو: پیشروی ارتش سوریه در شرق حمص

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌های ارتش سوریه در عملیات گستردۀ نظامی خود علیه گروه تروریستی داعش در حومۀ شرقی استان حمص، موفق به آزادسازی و اِعمال کنترل خود بر روستای الحطانیه و منطقۀ بئر المرهطان شدند.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه طی این عملیات خسارات مالی و جانی قابل‌توجه به تروریست‌های داعش وارد آورد و 3 خودروی نظامی آنان را از میان برد.

پایگاه سوریه الآن نیز روز شنبه گزارش داد یگان‌های ارتش سوریه طی عملیات نظامی گسترده‌ای در حومۀ شرقی حمص علیه تروریست‌های داعش، کنترل خود را بر حومۀ غربی پالمیرا گسترش دادند و پس از وارد آوردن خسارات مالی و جانی به داعش، موفق به کنترل دوراهی استراتژیک "جحار" در جاده حمص-پالمیرا شدند.

چندی است عملیات ارتش سوریه در منطقۀ گسترده‌ای در جنوب فرودگاه تیفور در حومۀ شرقی حمص آغاز شده است که طی آن تاکنون موفق به آزادسازی و کنترل منطقه‌ای به ابعاد 15 در 25 کیلومتر شده است.

در همین راستا، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای روز شنبه اعلام کرد نیروهای این کشور پس از انجام عملیاتی 20 روزه علیه گروه تروریستی داعش موفق به آزادسازی 32 شهرک و مزرعه در حومۀ شمال شرقی حلب شدند و در طول این عملیات صدها تلۀ انفجاری، ماشین بمب‌گذاری‌شده و تونل متعلق به داعش را در این منطقه منهدم ساخت و خسارات جانی و مالی فراوانی را به آنان وارد کرد.

سخنگوی ارتش سوریه در این بیانیه که از تلویزیون این کشور پخش شد، گفت: «این دستاورد، مناطق امن در حومۀ شهر حلب را گسترش می‌دهد و آغازی برای عملیات آتی علیه داعش است.»

مناطق شرقی شهر حلب از سال 1391 به تصرف گروه‌های معارض دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در آمده بود که در آذرماه پس از خروج کامل گروه‌های تکفیری و معارض از این مناطق به‌طور کامل آزاد شد.

ارتش سوریه از 27 تیر مناطق تحت تصرف معارضان را در شرق حلب به محاصره درآورده‌ و عملیات گسترده‌ای را از اول مهر امسال برای آزادسازی کامل این شهر در شمال این کشور عربی آغاز کرده بودند.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ جنگ مرگباری است که به گفتۀ دولت دمشق برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها ازجمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه از آن حمایت کرده‌اند.

آتش‌افروزی گروه‌های معارض دولت سوریه به کشته و زخمی شدن صدها هزار غیرنظامی منجر شده و میلیون‌ها آواره نیز برجای گذاشته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku