News   /   گوناگون   /   تلگرام

یک میلیارد پوند طلا، محرک شهروند آرژانتینی برای کشف کشتی غرق شده!

یک آرژانتینی درصدد کشف کشتی انگلیسی برآمده است که حدود 250 سال پیش به همراه طلایی به ارزش یک میلیارد پوند در دریا غرق شد.

یک آرژانتینی جویندۀ طلا قصد دارد به امید دستیابی به طلای هنگفت موجود در یک کشتی که  بیش از 250 سال پیش در اعماق دریا غرق شد، این کشتی را پیدا کند.

این کشتی انگلیسی موسوم به «لرد کلیف» که گفته می‌شود حاوی طلایی به ارزش یک میلیارد پوند (1.25 میلیارد دلار) بوده است، در سال 1762 در پی نبردی دریایی  میان نیروهای انگلیسی با  نیروهای اسپانیایی در دریا غرق شد.

روبرت مک نامارا، ناخدای این کشتی در تلاش برای بازپس‌گیری شهر «کولونیا دل ساکرامنتو» بود که این کشتی به همراه 272 تن از ملوانانش غرق شد.

روبین کولادو، شهروند آرژانتینی  که در سال 2004 میلادی لاشه‌ این کشتی را پیدا کرد اکنون درصدد یافتن  این کشتی برآمده است؛ وی می‌گوید خوشبختی در طلایی است که در داخل این کشتی بوده است.

گفته می‌شود این مقادیر طلا را کمپانی هند شرق برای پرداخت به سربازانی که با دولت اسپانیا می‌جنگیدند فرستاده بود.

کولادو در گفت‌وگو با روزنامه تایمز گفت این کشتی هم به دلایلی فرهنگی و هم به دلیل مقادیر قابل‌توجهی طلا  موجود در آن، حائز اهمیت است.

وی افزود: «عملیات اکتشاف این کشتی تأثیر زیادی بر این شهر دارد به‌ویژه این‌که یونسکو از این شهر به‌عنوان میراث جهانی نام‌ برده است. شهری که یادآور تاریخ امریکای لاتین و امریکاست.»

دولت اروگوئه با عملیات اکتشاف برای یافتن این کشتی موافقت کرده است و در صورت موفقیت آمیز بودن این عملیات کولادو وارث نیمی از این طلای هنگفت خواهد شد.

عملیات جست‌وجو برای یافتن این کشتی حدود 4 میلیارد دلار برآورد شده است و تیمی 80 نفره در این عملیات مشارکت خواهند داشت.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku