زنان مبتلا به سرطان در نوار غزه علیه اسرائیل ائتلاف تشکیل دادند

تصویر آرشیوی از یک زن فلسطینی در بیمارستان الاقصی در دیر البلح در غزه

زنان مبتلا به بیماری سرطان در نوار غزه که از سفر به خارج جهت درمان منع شده‌اند، با تشکیل یک ائتلاف درصدد اعمال فشار و رساندن صدای اعتراض خود به مقام‌های ذی‌ربط هستند.

این ائتلاف که 6 هزار و 400 زن مبتلا به سرطان را در برمی‌گیرد از فعالیت‌های رسانه‌ای گسترده در آیندۀ نزدیک خبر داد.

گزارش‌های «گروه کمک و امید برای مراقبت از زنان مبتلا به سرطان» حاکی است رژیم صهیونیستی از ژانویۀ 2016 تاکنون به 270 زن اجازه نداده برای مراجعه به بیمارستان‌هایی که در کرانۀ باختری و اراضی اشغالی قرار دارند، از نوار غزه خارج شوند.

ایمان شنن، مدیر گروه کمک و امید، در نخستین جلسۀ ائتلاف زنان مبتلا به بیماری سرطان، خواستار حمایت از طرح  وارد کردن دارو برای زنانی که نمی‌توانند از نوار غزه خارج شوند، شد.

شنن افزود پیش‌تر حتی ایدۀ خروج زنان از نوار غزه برای درمان به‌صورت زندانی مطرح شد اما صلیب سرخ با این ایده مخالفت کرد و گفت درمان این زنان باید بدون بی‌حرمتی در حق آن‌ها صورت بگیرد.

رژیم صهیونیستی از سال 2007 به‌منظور تحت‌فشار قرار دادن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) محاصرۀ باریکۀ غزه را آغاز کرده است.

محاصرۀ شديد نوار غزه و ممانعت از عبور و مرور مردم و ورود کالاها از جانب رژيم صهیونیستی، منجر به کمبود شدید تجهیزات پزشکی و داروهای حياتی در این منطقه شده است.

همۀ بيمارستانهای غزه با کمبود شدید دارو مواجه‌اند و در اين ميان بيماران سرطانی بیشترین آسيب را از کمبود دارو می‌بینند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku