News   /   آسيا

آلمان 26 پناهجوی افغان از اخراج کرد

مقام‌های آلمانی 26 پناهجوی افغان را اخراج و آنها را به کابل، پایتخت افغانستان، بازگرداندند. (5 بهمن 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

آلمان دومین گروه از پناهجویان افغان را که چندین سال در این کشور اروپایی زندگی کرده بودند به سرزمین جنگ‌زدۀ مادری‌شان بازگردانده است.

این گروه که متشکل از 26 جوان افغان بود به واسطۀ توافق کابل و برلین در اکتبر 2016 از آلمان اخراج شدند و هواپیمای آنها صبح سه‌شنبه در پایتخت کشورشان بر زمین نشست.

رامین افشاه، جوان 19 ساله‌ای که پنج سال پیش از کشورش گریخته بود، گفت: «می‌خواهید من اینجا چه کار کنم؟ اینجا فقط مرگ وجود دارد.»

محمد اجمل فوزی، سخنگوی پلیس فرودگاه گفت دست‌کم یکی از این 26 نفر دارای علائم آشفتگی روانی بود که به همین خاطر «می‌توان او را به آلمان بازگرداند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برخی از پناهجویان اخراج‌شده گفتند آنها صبح دوشنبه دستگیر و با مقدار اندکی از لوازم شخصی‌شان به کابل فرستاده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در عملیات اخراج این پناهجویان 80 نیروی پلیس آلمان مشارکت داشتند.

آرش الکوزی، جوان 21 سالۀ افغان، خاطرنشان کرد: «پلیس ساعت چهار صبح دیروز برای سوار کردن ما آمد و با ما مثل حیوان برخورد شد.»

الکوزی که در 16 سالگی به آلمان رفته بود و ابتدا همراه خانواده‌اش در شهر مونیخ زندگی می‌کرد، اظهار داشت در افغانستان کار پیدا نمی‌شود و امنیت نیز وجود ندارد.

مقام‌های آلمانی پیشتر در 25 آذر امسال حدود 50 پناهجوی افغان را اخراج کرده بود.

آلمان از ابتدای سال 2015 حدود یک میلیون پناهجو را از کشورهای فقیر و جنگ‌زده ازجمله افغانستان پذیرفته است.

بر اساس آمارهای رسمی سال 2016 دفتر فدرال مهاجرت و پناهجویی آلمان، پناه‌جویان افغان دومین گروه پرجمعیت پناهجویان پس از سوری‌ها در این کشور اروپایی به شمار می‌آیند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku