News   /   اروپا   /   تلگرام

برگزاری کنگره افراطگرایان اروپایی در آلمان

مارین لوپن، رهبر جبهۀ ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حین سخنرانی در گردهمایی راست‌گرایان اروپایی در شهر کوبلنزِ آلمان، 2 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

رهبر جبهۀ ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می‌گوید چندین انتخابات سرنوشت‌ساز در اروپا در سال 2017 موجی از تغییرات را این قاره ایجاد خواهد کرد. 

مارین لوپن، شنبه در گردهمایی راست‌گرایان اروپا در شهر کوبلنزِ آلمان با اشاره به رأی مردم بریتانیا به برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا) و پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا گفت رأی‌دهندگان فرانسه، آلمان و هلند نفرات بعدی خواهند بود که رأی به تغییر اوضاع کنونی خواهند داد. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، سال 2016 را سال بیداری مردم انگلیس خواند و گفت: «من مطمئنم، مردم قارۀ اروپا هم بیدار می‌شوند.»

لوپن همچنین سخنانی علیه پناه‌جویان و مهاجران، یورو (پول واحد اروپا) و مرزهای باز اروپایی بیان کرد.

در این گردهمایی همچنین فراوکه پِتری، رهبر حزب راست افراطی و عوام‌گرای «آلترناتیو برای آلمان»، خیرت ویلدرس رهبر «حزب آزادی» هلند که رویکردی ضد اسلامی دارد، هارالد ویلیمسکی، دبیر کل «حزب آزادی اتریش» و ماتئو سالوینی، رهبر «لیگ شمالی ایتالیا» که رویکردی ضد اتحادیۀ اروپا دارد، حضور داشتند.

رهبران راست‌گرا و ملی‌گرا در گردهمایی راست‌گرایان اروپایی در شهر کوبلنزِ آلمان، 2 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

این گردهمایی تنها یک روز پس از مراسم تحلیف دونالد ترامپ که با سردادن شعارهای ملی گرایانه و عوام پسند به قدرت رسید برگزار شده است.

ویلدرس از حزب آزادی هلند نیز در سخنرانی خود در این گردهمایی 800 نفره گفت: دیروز دوران امریکایی جدید آغاز شد و فردا دوران اروپای جدید آغاز می‌شود. «ما آغاز بهار وطن‌پرستی در اروپا هستیم.»

بنا بر نظرسنجی‌ها ویلدرس که در هلند از محبوبیت برخوردار است به‌احتمال‌زیاد در انتخابات پارلمانی که قرار است حدود دو ماه دیگر برگزار شود، به پیروز خواهد شد.

همزمان با برگزاری این رویداد هزاران معترض در خارج از محل این گردهمایی تجمع کردند. بیش از 1000 نیروی پلیس برای تامین امنیت این رویداد در محل حضور داشتند. 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku