داعش بنای تتراپیلون و نمای آمفی‌تئاتر پالمیرا را تخریب کرد

تصویری آرشیوی از بنای چهار وجهی (تتراپیلون) در شهر باستانی پالمیرا در استان حمص در سوریه

تروریست‎‏های گروه داعش بنای چهار وجهی (تتراپیلون) و نمای آمفی‌تئاتر شهر باستانی پالمیرا را در استان حمصِ سوریه تخریب کرده‎اند.

تلویزیون رسمی سوریه روز جمعه (1 بهمن) از این رخداد خبر داد و افزود گروه داعش روز پنج‌شنبه (30 دی) دست به یک اعدام جمعی در آمفی‌تئاتر پالمیرا زده بود.

بنای چهار وجهی شامل چهار بنای چهار ستونۀ بلند و باریک از جنس سنگ گرانیت قرمز بود که سرپوشیده بودند. 

بر اساس گزارش تلویزیون سوریه، نمای ساختمان تاریخی آمفی‎‌تئاتر پالمیرا در حال حاضر به طور کامل نابود شده است، اما هنوز نمی‎توان گزارش دقیقی از میزان تخریبِ این ساختمان ارائه داد.

شهر پالمیرا در دوران باستان یکی از غنی‎ترین شهرهای امپراتوری روم محسوب می‎شد و آثار تاریخی این شهر که امروزه تدمر نیز نامیده می‎شود در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

تصویری آرشیوی از بنای باستانی آمفی‌تئاتر رومی در شهر پالمیرا در استان حمص در سوریه

خبرگزاری اسپوتنیک در سوریه در گزارشی اعلام کرد ارتش سوریه با حمایت هوایی جنگنده‎های سوریه از تاریخ 29 دی عملیاتی را علیه تروریست‎های داعش در شهر پالمیرا آغاز کرده‌اند.

این خبرگزاری به نقل از ژنرال سرگئی رودسکوی، یکی از فرماندهان روسیه در این عملیات، نوشت: «ما از چندین منبع اطلاعاتی دریافت کرده‎ایم که نشان می‎دهند مقدار زیادی مواد منفجره به پالمیرا انتقال یافته است تا تروریست‌‏ها از آن برای نابودی میراث تاریخی این شهر استفاده کنند.»

گروه تروریستی داعش ماه گذشته با توجه به عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی شهر حلب در شمال این کشور از موقعیت سوءاستفاده و به شهر پالمیرا در مرکز سوریه حمله کرد.

بر اساس اعلام منابع روس حدود 5 هزار تروریست شامل صدها عامل بمب‎گذار انتحاری با ده‎ها وسیلۀ نقلیۀ جنگی در حمله به پالمیرا مشارکت داشتند.

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‎های روسیه در فروردین‌ماه سال جاری شهر باستانی پالمیرا را از چنگال گروه داعش آزاد کرده بودند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku