News   /   ايران   /   تلگرام

تخت روانچی: اجازه نخواهیم داد پروندۀ برجام دوباره باز شود

مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجۀ ایران

مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجۀ ایران تصریح کرد به‌هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد پروندۀ برجام دوباره باز شود و این نه‌تنها موضع ما بلکه موضع همۀ اعضای 1+5 است.

تخت روانچی جمعه (25 آبان 95) در جمع خبرنگاران دربارۀ نشست کمیته مشترک 1+5 و ایران دربارۀ شکایت ایران از آمریکا درباره نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها گفت: «این جلسه‌ای بود که به درخواست ایران تشکیل شد و شکایتی که ما از دولت آمریکا در خصوص تمدید قانون آیسا داشتیم و دلیل بدعهدی‌هایی که تاکنون در طول یک سال گذشته در اجرای برجام داشته است.»

تخت روانچی افزود: «در بیانیه‌ای که در پایان جلسه صادر شد مشخص است که چه بحث‌هایی شده و در آنجا تأکید شده است که اجرای برجام باید به نحو احسن و کامل و بدون تحفظ و به‌صورت خیلی شفاف اجرا شود.»

وی افزود: «هیئت آمریکایی هم تأکید کرد و قول داد که هیچ آثار اجرایی نداشته باشد و ما باید در عمل ببینیم که به چه صورتی خواهد بود.»

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: در طول جلسه کمیسیون مشترک در برجام در وین همه اعضا با نظر ما همراهی داشتند که به‌هیچ‌وجه نباید اجازه دهیم برجام با مشکلاتی در اجرا مواجه شود و مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی دیگر درباره اظهارت تیلرسون گزینه تصدی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه برجام باید مورد بازبینی قرار گیرد گفت: بارها اعلام کرده‌ایم به‌هیچ‌وجه پرونده برجام دوباره باز نخواهد شد و اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی بیفتد و این نه تنها موضع ما بلکه موضع همه اعضای 1+5 است.

ششمین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 روز سه شنبه (21 دی 95) به درخواست محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و برای بررسی بدعهدی‏‌های امریکا و تمدید قانون تحریم‌های ایالات‌متحده علیه ایران، در هتل کوبورگِ وین برگزار شد.

مجلس سنای امریکا در تاریخ 11 آذر طرح تمدید 10 سالۀ تحریم‌ها علیه ایران (آیسا) را به‌اتفاق آراء تصویب کرد. مقام‌های ایرانی این اقدام امریکا را نقض صریح برجام می‌دانند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku