دستور آغاز یک تحقیق جنایی علیه نتانیاهو صادر شد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی آغاز یک تحقیق جنایی کامل را دربارۀ فعالیت‌های مالی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم که به دریافت رشوه و کلاه‌برداری متهم است، تأیید کرده است.

به گزارش شبکۀ 10 تلویزیون اسرائیل، نتانیاهو در پی تحقیق 9 ماهۀ پلیس دربارۀ 2 موضوع نامشخص مورد بازجویی قرار می‌گیرد و در روزهای آینده برای ارائۀ مدرک به دادگاه احضار خواهد شد.

سخنگوی به‌اصطلاح وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد رسیدگی به این موضوع «هنوز ادامه دارد و این مسئله اتهامات مطرح‌شده را تأیید یا رد نمی‌کند.»

وی افزود: «دادستان کل، پلیس و دادستانان برای بررسی این موضوع همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند و نتایج این تحقیقات در موعد مقرر به اطلاع عموم خواهد رسید.»

مراودات مالی نتانیاهو مدت مدیدی است وی را در معرض تحقیق قرار داده است.

طبق دستور اخیر دادستانی کل رژیم صهیونیستی، اتهام کمک یک‌میلیون یورویی آرناود میمران، متخلف مالی فرانسوی به نتانیاهو در زمان انتخابات سال 2009 میلادی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یوسف شاپیرا، بازرس کل رژیم صهیونیستی در ماه می (خرداد) گزارشی درباره سفرهای خارجی نتانیاهو منتشر کرد که برخی از آن‌ها همراه با همسر و فرزندانش از 2003 تا 2005 میلادی، زمانی که وی وزیر دارایی رژیم اسرائیل بود، صورت گرفته است.

اسناد جدید از شواهد تازه‌ای از فساد مالی نتانیاهو و همسرش پرده برداشته است.
اسناد جدید از شواهد تازه‌ای از فساد مالی نتانیاهو و همسرش پرده برداشته است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین به علت خرید بیش از یک میلیارد دلاری 3 زیردریایی از آلمان نیز ممکن است مورد بازجویی قرار بگیرد. رسانه‌های اسرائیلی این اقدام نتانیاهو را «به‌شدت مغایر با منافع» این رژیم توصیف کرده‌اند.

طبق گزارش‌هایی که ماه گذشته منتشر شد، دیوید شیمرون، وکیل شخصی و یکی از افراد نزدیک به نتانیاهو نمایندگی شرکت آلمانی سازندۀ این زیردریایی‌ها را به عهده داشت.

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی سپس ایمیلی را منتشر و ادعا کرد شیمرون از روابط نزدیک خود با نتانیاهو برای لابی‌گری و انعقاد این قرارداد استفاده کرده بود.

به گزارش منابع خبری، اتهامات دیگری نیز به همسر نتانیاهو وارد شده است ازجمله این‌که وی بارها از اموال عمومی برای پرداخت برخی هزینه‌های شخصی استفاده کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku