News   /   ايران   /   تلگرام

ویدئو: انهدام پهپاد دشمن فرضی با موشک اس200 در رزمایش ارتش ایران

استقرار عملیاتی سامانۀ موشکی برد بلند اس۲۰۰ در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 (عکس از خبرگزاری تسنیم)

در جریان آخرین مرحلۀ رزمایش قرارگاه پدافند هوایی ارتش ایران، یک فروند موشک اس200 موفق به انهدام یک پهپاد دشمن فرضی شده است.

در مرحلۀ سوم و پایانی رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 7، سامانۀ موشکی بُرد‌بلند اس200 به اجرای عملیات پرداخت.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا در جریان اجرای سناریوهای پدافندی در این رزمایش، سامانۀ اس200 پس از کشف، شناسایی و رهگیری پهپاد متعلق به دشمن فرضی، با شلیک یک فقره موشک آن را سرنگون کرد.

پیشتر موشک صیاد ۳ برای اولین بار در سومین روز و آخرین مرحلۀ رزمایش پدافند هوایی ارتش ایران با موفقیت از سامانۀ موشکی تلاش شلیک شد. 

چهارشنبه برای نخستین بار عملکرد سامانۀ موشکی تلاش به همراه رادارِ کنترلِ آتشِ افق مورد آزمایش و ارزیابی عملیاتی قرار گرفت و موشک این سامانه موفق شد در کسری از ثانیه شلیک شده و پهپاد دشمن فرضی را منهدم کند.

امیر سرتیپ دوم عباس فرج پور، سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7، چهارشنبه اعلام کرد هواگردهای نیروهای فرامنطقه‎‏ای به جمع‌‏آوری اطلاعات و شناسایی منطقۀ عمومی رزمایش پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاقمند هستند.

فرج‎ پور افزود: «در سه روز گذشته بیش از 12 مورد اخطار به هواپیماهای نیروهای فرامنطقه‌ای در خصوص عدم نزدیک شدن به محدودۀ هوایی آسمان منطقۀ عمومی رزمایش داده شده است.»

رزمایش مشترک و سراسری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی با نام «مدافعان آسمان ولایت 7» از دوشنبه (6 دی) با اعلام رمز «یا قمر بنی‌هاشم» به مدت سه روز در منطقۀ عمومی جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق ایران آغاز شده است.

این رزمایش مشترک سه‎‏‏روزه در مساحتی 496 هزار کیلومتری و در حساس‎‏ترین و پر‏ترافیک‏‌ترین محدودۀ آسمان ایران به شکل دوسویه در حال برگزاری است.

در اجرا و برگزاری این رزمایش مشترک و سراسری یگان‏‎هایی از پدافند هوایی ارتش و سپاه به همراه یگانهای کنترل عملیات از نیروهای دریایی ارتش و سپاه، نیروهای هوایی ارتش و هوافضای سپاه، توپخانه و دیده‌بانی نیروی زمینی ارتش و سپاه، دفاع هوایی نیروی انتظامی و بسیج همکاری دارند.

این رزمایش مشترک و سراسری در بیش از یک هزار نقطۀ دفاع هوایی در سطح تمام نیروهای مسلح و با بهره‌‏گیری از توان عملیاتی بیش از 17 هزار نفر از کارکنان در حال برگزاری است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku