News   /   ايران   /   تلگرام

ویدئو: شلیک نسل جدید سامانه‎های موشکی در رزمایش آسمان ولایت

هم‌زمان با دومین مرحله از رزمایش قرارگاه پدافند هوایی ارتش ایران، نسل جدید موشک‎های پدافندی با موفقیت به‌سوی اهداف شلیک شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا شلیک سامانه‌‏های موشکی ارتفاع متوسط پدافند هوایی ارتش در مرحلۀ دوم رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7، با تهاجم فرضی هواگردهای متخاصم به تأسیسات حساس جنوب کشور اجرا شد و سامانه‎‏های موشکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با این اهداف درگیر شدند و با موفقیت آن‌ها را منهدم کردند.

امیر سرتیپ دوم عباس فرج پور علمداری، روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: «در این بخش از رزمایش، سامانه‏‏‎های موشکی بومی مرصاد و یا زهرا(س)3 ضمن اجرای عملیات کشف و ره‌گیری، هواپیماهای مهاجم دشمن فرضی را هدف قرار دادند.»

وی افزود: «کارشناسان نیروهای مسلح افزایش برد کشف، درگیری و دقت بالا در انهدام هدف با ایجاد تغییرات سیستمی و الکترونیکی جدید در سامانه‏‎های موشکی مرصاد و یا زهرا(س)3 را در هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت ارزیابی کردند.»

روز دوم و مرحلۀ دوم از رزمایش مشترک قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام مدافعان آسمان ولایت ۷ (7 دی 1395- عکس از خبرگزاری تسنیم)

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 گفت: «سامانۀ مخابراتی دوربرد هوافضایی آسمان که به‌منظور ایجاد ارتباطات امن و پایدار با برد بیش از 150 کیلومتر برای نخستین بار در این رزمایش بهره‌برداری شد؛ از دیگر نکات قابل‌توجه در رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت است.»

رزمایش مشترک و سراسری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی با نام «مدافعان آسمان ولایت 7» از دوشنبه (6 دی) با اعلام رمز «یا قمر بنی‌هاشم» به مدت سه روز در منطقۀ عمومی جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق ایران آغاز شده است.

این رزمایش مشترک سه‎‏‏روزه در مساحتی 496 هزار کیلومتری و در حساس‎‏ترین و پر‏ترافیک‏‌ترین محدودۀ آسمان ایران به شکل دوسویه در حال برگزاری است.

این رزمایش که در نوع خود رزمایشی بزرگ، تخصصی و سراسری است، بخش وسیعی از منطقۀ جنوب کشور از ماهشهر تا چابهار به نقطۀ عمق، از اهواز و دزفول تا شیراز و متصل به کرمان و از چابهار به‌طرف دریای عمان و خلیج‌فارس در جزایر سه‌گانه تا مرزهای هوایی و دریایی کشور را دربرمی گیرد.

در اجرا و برگزاری این رزمایش مشترک و سراسری یگان‏‎هایی از پدافند هوایی ارتش و سپاه به همراه یگانهای کنترل عملیات از نیروهای دریایی ارتش و سپاه، نیروهای هوایی ارتش و هوافضای سپاه، توپخانه و دیده‌بانی نیروی زمینی ارتش و سپاه، دفاع هوایی نیروی انتظامی و بسیج همکاری دارند.

این رزمایش مشترک و سراسری در بیش از یک هزار نقطۀ دفاع هوایی در سطح تمام نیروهای مسلح و با بهره‏گیری از توان عملیاتی بیش از 17 هزار نفر از کارکنان در حال برگزاری است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku