خروج آخرین گروه از معارضان از شرق حلب

اتوبوسهای حامل معارضان در حال ترک حلب؛ (عکس از خبرگزاری فرانسه)

خبرنگار پرس‌تی‌وی در حلب در گزارشی اعلام کرد آخرین گروه از معارضان باقی‌مانده در شرق حلب از این منطقه خارج شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها ارتش سوریه اکنون کنترل کامل شهر حلب را در دست دارد. 

فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آزادی حلب تحولی استراتژیک و نقطۀ عطفی در نبرد با تروریسم و ضربۀ محکمی به تروریست‌ها و حامیان آن‌هاست.»

در بخش دیگری از این پیام آمده است: «بازگشت امنیت و آرامش به حلب بر توانایی ارتش سوریه و هم‌پیمانان در تعیین سرنوشت نبرد با گروه‌های تروریستی حکایت دارد.»

فرماندهی ارتش سوریه همچنین افزود: «این توانایی ارتش، نویدبخش آغاز مرحله‌ای جدید برای بیرون راندن تروریسم از تمامی خاک سوریه است.» 

این در حالی است که کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ پنج‌شنبه اعلام کرده بود روند خروج معارضان و غیرنظامیان از مناطق شرقی حلب تا ساعاتی دیگر تکمیل خواهد شد.

کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد شب گذشته بیش از 4 هزار معارض از شرق حلب خارج شدند.

صلیب سرخ گفت با خروج این افراد، شمار کلیۀ افرادی که در یک هفتۀ اخیر از شرق حلب خارج شدند، به حدود 34 هزار نفر رسیده است.

چهارشنبه شب هزاران تن از معارضان از حلب خارج شدند. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

به دنبال آزادسازی حلب و اعلام آتش‌بس در این شهر، مقدمات تخلیۀ معارضان و غیرنظامیان از این شهر فراهم شد. طی روزهای گذشته معارضان بارها با حمله به مناطقی در حلب آتش‌بس را نقض کرده و روند انتقال غیرنظامیان را به حالت تعلیق درآورده‌‎اند.

مناطق شرقی حلب از سال 1391 به تصرف گروه‌های معارض دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، درآمد و این شهر به دو بخش غربی و شرقی تقسیم ‌شد که بخش غربی آن تحت کنترل نیروهای سوری بود.

نیروهای ارتش سوریه از 27 تیر مناطق تحت تصرف معارضان را در شرق حلب به محاصره درآورده‌ و عملیات گسترده‌ای را از اول مهر امسال برای آزادسازی کامل این شهر آغاز کرده بودند.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ جنگ مرگبار است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku