ویدئو: دیدار اسد با هیئت ایرانی در دمشق

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، با هیئت عالی‌رتبۀ ایرانی، به ریاست حسین جابری انصاری، در دمشق دیدار کرد.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، با هیئت عالی‌رتبۀ ایرانی در دمشق دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، هیئت عالی‌رتبۀ ایرانی به ریاست حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، روز پنج‌شنبه با اسد دیدار کرد.

بشار اسد در این دیدار تأکید کرد: «آزادسازی حلب از تروریسم تنها پیروزی برای سوریه به‌حساب نمی‌آید، بلکه این پیروزی برای تمامی کسانی است که در مبارزه با تروریسم سهمی دارند؛ به‌ویژه ایران و روسیه.»

اسد افزود: «آزادی حلب شکستی برای تمامی کشورهایی است که با ملت سوریه دشمنی ورزیدند و از تروریسم به‌عنوان ابزاری برای تحقق اهداف خود استفاده کردند.»

رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به پیروزی ارتش این کشور در حلب گفت: «دستاوردهای حلب یک گام اساسی در راه شکست تروریسم در تمامی خاک سوریه و حل‌وفصل بحران این کشور است.»

این دیدار در حالی صورت گرفته است که انتظار می‌رود آخرین گروه از غیرنظامیان و معارضان که در مناطق شرقی حلب پناه گرفته‌اند، در 24 ساعت آینده از این منطقه خارج شوند.

به دنبال آزادسازی حلب و اعلام آتش‌بس در این شهر، مقدمات تخلیۀ معارضان و غیرنظامیان از این شهر فراهم شد و در روزهای اخیر بیش از 20 هزار نفر از شرق حلب تخلیه شدند.

طی روزهای گذشته معارضان بارها با حمله به مناطقی در حلب آتش‌بس را نقض کرده و روند انتقال غیرنظامیان را به حالت تعلیق درآورده‌‎اند.

مناطق شرقی حلب از سال 1391 به تصرف گروه‌های معارض دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، درآمد و این شهر به دو بخش غربی و شرقی تقسیم ‌شد که بخش غربی آن تحت کنترل نیروهای سوری بود.

نیروهای ارتش سوریه از 27 تیر مناطق تحت تصرف معارضان را در شرق حلب به محاصره درآورده‌ و عملیات گسترده‌ای را از اول مهر امسال برای آزادسازی کامل این شهر آغاز کرده بودند.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ جنگ مرگبار است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku