اسد: جایگاه مسکو به عنوان دولتی بزرگ ثابت شده است

دیدار هیئت بلندپایه روسی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دمشق

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه تصریح کرد سیاست‌ها و دیدگاه‌های روسیه در سطح بین‌المللی با آنچه تحت عنوان مبارزه با تروریسم در سوریه روی می‌دهد، جایگاه مسکو را به‌عنوان یک قدرت بزرگ ثابت کرده است.

به گزارش سانا، بشار اسد این مطلب را امروز سه‌شنبه (2 آذر 95) در دیدار با هیئت بلندپایه روسی تحت سرپرستی دیمیتری راگوزین معاون نخست‌وزیر روسیه در دمشق پایتخت سوریه بیان کرد.

راگوزین و شماری از معاونان وزارت خارجه، دفاع و شماری از نمایندگان پارلمانی روسیه که به دمشق سفرکرده‌اند.

 بشار اسد یادآور شد دولت روسیه در کاهش درد و رنج مردم سوریه ناشی از تحریم‌های اقتصادی و جنگ نقش بسزایی ایفا کرده است.

دیمتری راگوزین نیز در این دیدار با اشاره به این‌که موفقیت نظامی بدون حمایت اقتصادی تحقق نمی‌یابد بر تلاش طرف روسی در اقتصادی و علمی و تجارتی از مردم سوریه تأکید کرد.

وی تأکید کرد هدف اصلی پشتیبانی نظامی، اقتصادی و سیاسی مسکو از دولت و ملت سوریه، تقویت عناصر پایداری در برابر تروریسم است.

طرفین در طی دیدار همچنین برافزایش همکاری‌های دوجانبه درزمینهٔ اقتصادی و مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری همچنین نفت و سوخت توافق کردند.

خودداری سازمان منع سلاح شیمیایی از تحقیق درباره حمله شیمیایی در حلب

وزیر مور خارجۀ روسیه از خودداری سازمان منع سلاح شیمیایی از تحقیق درباره حمله گروه‌های مسلح به حلب با مواد سمی خبر داده است.

 وزارت دفاع روسیه در پی کشف شواهدی مبنی بر استفادۀ تروریست‌ها از تسلیحات شیمیایی در منطقۀ 1070 حلب از سازمان ملل خواسته بود تا کارشناسان خود را برای تحقیق بیشتر به این شهر اعزام کند.

تصویر آرشیوی از مردی که در یک حملۀ شیمیایی به محلۀ شیخ مقصود در شهر حلب سوریه مجروح شده است (عکس از خبرگزاری فرانسه)

این نخستین بار نیست که وزارت دفاع روسیه از حملات شیمیایی به منطقۀ 1070 خبر می‌دهد. مسکو 21 آبان نیز گزارش‌هایی از حملۀ تروریست‌ها به حلب با استفاده از تسلیحات شیمیایی منتشر کرده بود.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku