انفجار در حلب سوریه 12 کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت

تصویر آرشیوی مجروحان حملات خمپاره‌ای معارضان مسلح به شهر حلب ( عکس: خبرگزاری سانا)

سازمان دیده‌بان حقوق بشراعلام کرد دست‌کم  12 غیرنظامی در  انفجار در یک ایست بازرسی در روستایی در استان حلب سوریه کشته و حدود 50 تن دیگر مجروح  شدند.

 به گزارش دیده‌بان حقوق بشر این انفجار روز یکشنبه (23 آبان 95) در روستای غزاویه در منطقه شیراوا در حومه شهر عفرین در حومه شمال غربی استان حلب روی داد.

بر اساس این گزارش اغلب قربانیان از رانندگان اتوبوس و بازرگانان و مسافران هستند و حال برخی از مجروحان وخیم گزارش‌شده است.

  کشف یک مخزن تسلیحاتی تروریست‌ها در حماه

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مردمی یک انبار تسلیحات و تجهیزات نظامی تروریست‌ها را در شهر حماه کشف و ضبط کردند.

 به گزارش سانا این مواد منفجره ازجمله چندین خمپاره و موشک در یک‌خانه در محله ابی فداء جاسازی‌شده بود. نیروهای ارتش سوریه همچنین در جریان این عملیات شماری از عناصر تروریستی را بازداشت کردند.

در همین حال وزارت دفاع سوریه از هلاکت شماری از عناصر تروریستی در مناطق البویضه، تل الناصریه وکفرزیتا و مناطق اللحایا و اللطامنه در حومه حماه خبر داد. چندین خودروی زرهی و نظامی در این حمله نیز منهدم گردید.

 هلاکت یک فرمانده تروریست در ادلب

منابع خبری از کشته شدن یکی از فرماندهان یک گروه تروریستی در شمال حماه خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، محمود قدور مسئول نظامی گروه موسوم به ارتش آزاد در ادلب که در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در حماه مجروح شده بود به علت شدت جراحات به هلاکت رسید.

تصویری از نیروهای دولتی سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

درگیری‌های شدیدی نیز میان نیروهای ارتش سوریه و شبه نظامیان جبهه النصره و احرار الشام در حومه شرقی استان حمص گزارش‌شده است.

سایت العهد لبنان در این راستا نوشت درگیری‌هایی نیز میان نیروهای دموکرات سوریه و عناصر گروه تکفیری داعش در حومه غربی حسکه رخ داد.

در حمله خمپاره‌ای گروه تکفیری داعش به محله‌های الجوره و القصور نیز تعدادی غیرنظامیان مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku