تخریب یک روستای اعراب بدوی در راستای سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی

تصویری از یک عرب بدوی فلسطینی که از کنار یک شهرک صهیونیست نشین در کرانۀ باختری اشغالی عبور می‌کند. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروهای رژیم صهیونیستی در راستای سیاست توسعه شهرک‌سازی، تخریب یک روستای بزرگ متعلق به اعراب بدوی فلسطینی (اعراب بادیه‌نشین) را در صحرای نقب در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش منابع اسرائیلی، بولدوزرهای این رژیم روز سه‌شنبه (2 آذر 95 ) با این بهانه که روستای «ام الحیران» به رسمیت شناخته‌نشده است، تخریب آن را آغاز خواهند کرد. رژیم اسرائیل شمار زیادی از روستاهای فلسطینی را به همین بهانه تخریب کرده است.

بر اساس این گزارش اعراب بدوی فلسطینی ساکن این روستا از محل زندگی خود به شهرک‌هایی که برای آن‌ها از پیش در نظر گرفته‌شده رانده‌شده و تل‌آویو هم‌زمان شهرکی جدید برای صهیونیست‌ها می‌سازد.

تصویری از یک فلسطینی در روستایی در کرانۀ باختری اشغالی در میان ویرانه‌های منازلی که نیروهای اسرائیلی تخریب کرده‌اند.(عکس از خبرگزاری فرانسه)

رژیم اسرائیل در سال 1948 با غصب اراضی گسترده متعلق به اعراب اعلام موجودیت کرد. این رژیم در سال 1967 اراضی فلسطینیان را در کرانۀ باختری اشغال کرد.

تل‌آویو از آن تاریخ تاکنون سرگرم تغییر نقشۀ جمعیتی اراضی اشغالی با هدف آواره کردن جمعیت فلسطینی به‌طور یکجا و یا به‌صورت تدریجی بوده است.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 230 شهرک یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانۀ باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.

طبق قوانین بین‌المللی تمامی شهرک‌های اسرائیلی غیرقانونی هستند. تل‌آویو به‌تمامی درخواست‌ها برای توقف گسترش شهرک‌سازی‌های خود در اراضی اشغالی فلسطین بی‌توجهی و از آن‌ها سرپیچی کرده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku