زن انگلیسی به‌جرم گزارش تجاوز در دبی زندانی شد

نمایی از شهر دبی در امارات متحدۀ عربی

یک گردشگر انگلیسی که پس از شکایت به پلیس امارات دربارۀ تجاوز گروهی به وی به زندان محکوم شد از مصائب «کابوس‌گونۀ» خود صحبت کرده است.

گفته می‌شود این بانوی 25 ساله که برای گذراندن تعطیلات خود به امارات متحدۀ عربی سفر کرده بود، ماه گذشته در یکی از هتل‌های دبی توسط 2 مرد بریتانیایی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفت.

وقتی وی به یک پاسگاه پلیس مراجعه و شکایت کرد، دستگیر و به داشتن رابطۀ جنسی نامشروع متهم شد؛ جرمی که مجازات آن در این کشور عربی، حبس، شلاق و سنگسار کردن است.

طبق گزارش‌ها این دو مرد انگلیسی دستگیر شدند اما پس از آزاد شدن به‌قرار وثیقه، امارات را ترک کرده‌اند.

طبق اعلام گروه موسوم به «بازداشت در دبی» که در انگلیس مستقر است و برای کمک به قربانیان بی‌عدالتی در امارات فعالیت می‌کند، این بانوی انگلیسی به قید وثیقه آزاد شده و با یک خانوادۀ بریتانیایی زندگی می‌کند اما گذرنامۀ وی مصادره شده و نمی‌تواند خاک امارات را ترک کند.

با ارائۀ دادخواست آنلاین خانوادۀ قربانی برای تأمین هزینه‌های حقوقی دفاع از وی تاکنون حدود 25 هزار پوند جمع‌آوری‌شده است.

گروه بازداشت در دبی هفتۀ جاری به گردشگران و مهاجران انگلیسی هشدار داد به علت وجود تعصبات «نژادپرستانه» علیه گردشگران غربی در امارات، موارد تجاوز جنسی در این کشور را گزارش نکنند.

مؤسس این گروه خیریه به «ایندیپندنت» گفت: «من اغلب در پاسخ به افرادی که تماس می‌گیرند و می‌پرسند که آیا باید یک جرم – تجاوز جنسی یا هر جنایت دیگری- را گزارش کنند یا نه می‎گویم مسلماً نه.»

در سال‌های اخیر چندین پرونده از شکایت مشابه بانوان نروژی، استرالیایی و انگلیسی مطرح‌شده که پس از ارائۀ گزارش سوءاستفادۀ جنسی از خود زندانی‌شده‌اند.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku