News   /   آسيا

کشته شدن 4 نیروی امنیتی بر اثر انفجار در کابل

یک نیروی امینی افغان در محل وقوع یک حملۀ انتحاری در منطقۀ پل محمود خان کابل، پایتخت افغانستان (26 آبان 1395- عکس از خبرگزاری رویترز)

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد یک عامل بمب‌گذار با هدف قرار دادن یک مینی‌بوس حامل نیروهای امنیتی افغانستان، موجب کشته شدن 4 و زخمی شدن دست‎کم 11 نفر شده‌است.

براساس گزارش رسانه‌‏های افغان، این حمله صبح چهارشنبه (26 آبان) در منطقۀ پل محمود خان کابل، در نزدیکی وزارت دفاع ملی و ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان رخ داد.

به گفتۀ صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، این حمله حوالی ساعت 7:50 دقیقه به وقت محلی در ۱۰۰ متری ارگ ریاست جمهوری افغانستان اتفاق افتاد و هدف آن نیروهای امنیتی بودند.

فریدون عبیدی، رئیس تحقیقات جنایی پلیس کابل نیز اعلام کرد عامل بمب‌‎گذار پیاده بود و مواد منفجرۀ همراه خود را در نزدیکی یک مینی‌بوس منفجر کرد.

محل وقوع یک حملۀ انتحاری در منطقۀ پل محمود خان کابل، پایتخت افغانستان (26 آبان 1395- عکس از خبرگزاری رویترز)

این در حالی است که به گفتۀ نجیب دانش، یکی از سخنگویان وزارت کشور افغانستان، عامل حمله سوار بر موتورسیکلت بود. 

براساس گزارش برخی منابع در افغانستان، هدف حملۀ این عامل بمب‎گذار مقر ریاست دهم امنیت ملی افغانستان بود.

دفتر ریاست‏‌جمهوری افغانستان نیز با انتشار بیانیه‎‏ای وقوع این حمله را تأیید و اعلام کرد شماری بر اثر آن کشته و زخمی شده‌اند.

هنوز شخص یا گروه خاصی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما منطقه‌ای که حمله در آن رخ داد، یکی از مناطق مهم و حساس شهر کابل است که گروه پیکارجوی طالبان در سال جاری بارها به آن حمله کرده‌است. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku