محکومیت هواداران شیخ نمر، روحانی فقید شیعی، به حبس‌های طولانی‌مدت

تظاهرات شیعیان منطقه قطیفِ عربستان در اعتراض به اعدام شیخ نمر (تصویر آرشیوی)

عربستان چند منتقد حکومت آل‌سعود را به دلیل هواداری از شیخ نمر باقر النمر، روحانی فقید شیعی که دی‌ماه سال گذشته اعدام شد، به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامهٔ سعودی ریاض، دادگاهی در عربستان، یک شهروند این کشور را به جرم هواداری از شیخ النمر، شرکت در تجمع اعتراضی در استان قطیف و شعار دادن علیه آل‌سعود به 15 سال حبس محکوم کرد.

این روزنامه افزود این منتقد آل‌سعود، که در مراسم تشییع‌جنازه قربانیان درگیری با نیروهای امنیتی شرکت داشته‌است، پس از پایان دوران محکومیتش، ممنوع السفر خواهد بود.

این دادگاه یک شهروند دیگر را به جرم ارسال پیامک‌هایی در حمایت از شیخ نمر و همچنین ارتباط  با یکی از کسانی که توسط نیروهای رژیم کشته‌شد، به 10 سال حبس، جریمه مالی، ممنوعیت سفر و عدم فعالیت در فضای مجازی محکوم کرد.

بر اساس اعلام دادگاه، پیوستن به جمعیت حقوق سیاسی و مدنی (حسم)، که عربستان آن را منحل کرده و همچنین تهیه و انتشار مطالبی که ادعا شده نظم عمومی کشور را بر هم زده‌است، از دیگر اتهامات این شهروند سعودی بوده‌است.

اعدام شیخ نمر موجی از اعتراضات گسترده بین‌المللی را به دنبال داشت

عربستان، اواسط دی‌ماه سال گذشته 47  نفر، از جمله شیخ نمر، را به ادعای دست داشتن او در عملیات «تروریستی» و فعالیت‌های براندازانه اعدام کرد.

اعدام شیخ نمر موجی از اعتراضات گسترده بین‌المللی را علیه حکومت آل‌سعود برانگیخت.

دیده‌بان حقوق بشر اعدام شیخ نمر را محکوم و اعلام کرد محاکمه شیخ نمر «ناعادلانه» برگزار شده‌بود و اعدام وی به اختلافات و ناآرامی فرقه‌ای دامن خواهد زد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku