News   /   اروپا

سازمان ملل: دریای مدیترانه، 3 برابر مرگبارتر از سال قبل شده است

تصویر آرشیوی از پناهجویانی که از طریق دریای مدیترانه راهی اروپا هستند، (عکس از گاردین)

سازمان ملل متحد در گزارشی دربارهٔ پناهجویان اعلام کرد دریای مدیترانه امسال سه برابر مرگبارتر از سال قبل شده است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد در سال جاری میلادی شمار پناهجویانی که از طریق دریای مدیترانه راهی اروپا شده‌اند، نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

این نهاد سازمان ملل افزود در سال جاری میلادی تاکنون 3740 پناهجو در دریای مدیترانه جان‌باخته‌اند؛ این در حالی است که در کلِ سال گذشته 3771 پناهجو در این دریا جان خود را از دست داده‌اند.

ویلیام اسپیندلر، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، سه شنبه گفت شمار کشته‌شدگان امسال بسیار نگران‌کننده است زیرا در سال گذشته تعداد پناهجویانی که اقدام به عبور از مدیترانه کردند، سه برابر امسال بوده است.

در سال 2015، بیش از 1 میلیون پناهجو اقدام به عبور از دریای مدیترانه کردند، درحالی‌که در سال جاری این رقم تاکنون 327 هزار و هشتصد نفر بوده است.

به گزارش رویترز، با توجه به کاهش تلاش‌ها برای عبور از مدیترانه به یک‌سوم در سال جاری و آمار تلفات تقریباً معادلِ سال گذشته می‌توان نتیجه گرفت دریای مدیترانه امسال، سه برابر مرگبارتر شده است.

(موقعیت دریای مدیترانه، حد فاصل سه قاره اروپا، افریقا و آسیا را در زیر ببینید)

اسپیندلر، در گفتگو با خبرنگاران در ژنو با تأکید بر اینکه این «بدترین» وضعیتی است که تاکنون در دریای مدیترانه وجود داشته است، افزود: «می‌توان نتیجه گرفت میزان مرگ‌ومیر پناهجویان در مدیترانه، امسال سه برابر افزایش یافته است.»

آمار تلفات امسال در حالی است که تیم‌های امداد و نجات تاکنون هزاران پناهجو را نجات داده‌اند اما از سوی دیگر نیز قاچاقچیان انسان بر فعالیت‌های خود افزوده‌اند.

به گفته جوئل میل لن، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت، انتقال غیرقانونی پناهجویان به تجارتی پرسود برای قاچاقچیان تبدیل شده است.

بسیاری از تحلیلگران، کشورهای غربی را در این زمینه مقصر می‌دانند، چراکه با اتخاذ سیاست‌های مداخله‌گرانه، باعث درگیری و خونریزی در کشورهای بحران‌زده شدند و درنهایت، مردم این کشورها را مجبور به ترک کشورهایشان کردند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku