چرا گلکسی نوت 7 آتش گرفت؟

تصویری از باتری گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ که گفته می‌شود احتمالاً یکی از دلایل آتش گرفتن آن است

پس از آتش گرفتن گوشی‌های گلکسی نوت 7 شرکت سامسونگ، اکنون بسیاری در پی یافتن علت آن هستند.

مقامات شرکت کُره‌ای سامسونگ تاکنون دربارۀ علت آتش‌سوزی نوت ۷ اظهارنظر نکرده‌اند. اما مؤسسات تحقیقاتی برای یافتن علت این موضوع دست به پژوهش زده‌اند.

یکی از این نمونه‌ها، محققان شرکت تحقیقاتی «لوکس ریسرچ» هستند که با بررسی‌های دقیق دریافتند مشکل اصلی گوشی گلکسی نوت 7 مربوط به باتری آن است. این پژوهشگران می‌گویند باتری گوشی طوری طراحی شده که بین قطب مثبت و منفی اتصال ایجاد می‌کند و این مسأله در نهایت باعث آتش‌ گرفتن گوشی می‌شود.

شرکت سامسونگ SDI تولید کنندۀ اصلی باتری گلکسی نوت ۷ است. بنابراین اکنون مسئولان این شرکت باید پاسخگوی این حوادث باشند.

این شرکت از سال 2014 شروع به تولید باتری‌های سامسونگ کرد. باتری‌های بسیار اندکی از این شرکت در مدل‌های S6 و S7 مورد استفاده قرار گرفتند. ولی گلکسی نوت 7 اولین دستگاهی بود که به‌طور گسترده از باتری‌های سامسونگ SDI استفاده کرد.

شرکت سامسونگ SDI تأمین‌کنندۀ 70 درصد از باتری‌های 2.5 میلیون نوت 7 فروخته شده‌است. 30 درصد باقی باتری‌ها توسط شرکت باتری‌سازی چینی ATL ساخته شده‌اند. به نظر می‌رسد از این پس شرکت سامسونگ باتری گوشی‌های نوت 7 فراخوانی شده و همچنین تولیدشده در آینده را از شرکت ATL تأمین نماید. حتی ممکن است برای جبران کمبود باتری‌های مورد نیاز از شرکت LG Chem نیز کمک بخواهد.

رویترز در این‌باره با کازمین لاسلو، متخصص الکتروشیمی از موسسۀ پژوهشی لوکس ریسرچ، مصاحبه کرد. وی گفت: «شرکت سامسونگ مدت‌هاست در تولید انواع باتری و لوازم الکترونیک پیشگام است، اما آتش گرفتن ۳۵ گوشی از سری جدید سامسونگ قطعاً این شرکت را با مشکلاتی مواجه کرده‌است. اکنون تولیدات سامسونگ به حاشیه رانده شده‌است.»

لاسلو افزود: «پس از این شکست سامسونگ و اعلام فراخوان بیش از ۲.۵ میلیون نوت ۷ فروخته‌شده، شرکت‌های هوایی نیز استفاده از گوشی جدید سامسونگ را در پروازها ممنوع اعلام کردند.»

وی معتقد است که حتی با وجود بررسی‌های صورت‌گرفته احتمال اینکه تنها یک شرکت سازندۀ باتری مسئول آتش‌سوزی باشد بعید به نظر می‌رسد، چرا که شرکت دیگری نیز در تولید و تأمین باتری برای شرکت سامسونگ همکاری می‌کند.

او نتیجه‌گیری می‌کند احتمال اینکه 2 شرکت یک مشکلِ مشترک داشته باشند تقریباً غیرممکن است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku