بشار اسد: سوریه با تبلیغات دروغین رسانه‌های غربی روبروست

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، با انتقاد از دروغ‌پراکنی رسانه‌های غربی دربارۀ سوریه، بمباران بخش‌های شرقی حلب را توسط دولت تکذیب کرد.

به گزارش سانا، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکۀ «تی وی 2» دانمارک، با اشاره به تبلیغات، عکس‌ها و اخبار رسانه‌های غربی دربارۀ حوادث بخش شرقی حلب گفت: «سوریه از آغاز جنگ علیه این کشور در معرض تبلیغات دروغین قرار گرفته است.»

اسد افزود: «در هر جنگی ممکن است اشتباهی رخ دهد، ولی بمباران مدارس و بیمارستانها توسط دولت سوریه صحت ندارد، چون چنین اقدامی برخلاف منافع ماست.»ّ

وی ادامه داد: «من چگونه می‌توانستم با وجود بمباران بیمارستان‌ها و مدارس که برخی مدعی آن هستند، پس از گذشت 6 سال همچنان رئیس‌جمهور باقی بمانم؟...من سوپرمن نیستم. اّگر مورد تأیید مردم نبودم، اکنون اینجا نبودم. ما از مردم سوریه دفاع می‌کنیم به همین دلیل از حمایت مردم برخورداریم.»

تصویر آرشیوی استقبال مردمی از بشاراسد، رئیس‌جمهور سوریه

رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه سوریه از آغاز بحران این کشور با ابرقدرتها مقابله کرده است، تأکید کرد: «این اقدام به سود ما نیست. حتی اگر ما اخلاق را کنار بگذاریم، این کار را انجام نمی‌دهیم؛ زیرا به ضرر ماست.»

اسد در بخش دیگری از سخنانش گفت اروپا از سال 2003 میلادی تاکنون یعنی بعد از حملۀ آمریکا به عراق، به دلیل تبعیت از ایالات متحده و نداشتن سیاست مستقل، در نقشۀ سیاسی جهان حضور ندارد.

وی افزود ملت‌های اروپایی دشمن سوریه نیستند و تفاوت زیادی میان ملت‌های اروپایی با سیاست حکومت‌های آنها وجود دارد.

مارین لوپن، رهبر جبهۀ ملی فرانسه، روز چهارشنبه (14 مهر) گفت اتحادیه اروپا مسئول بحران در سوریه است چرا که به جای مبارزه با تروریسم به دنبال برکناری دولت دمشق است.

 لوپن در پارلمان اروپا گفت: «هرآن‌چه توانستید برای سقوط دولت سوریه انجام دادید، این کشور را به سوی جنگ داخلی فاجعه‌بار سوق دادید، این در حالی است که روسیه را که واقعاً با تروریسم مبارزه می‌کند، متهم به جنگ‌افروزی می‌کنید.»

جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه از اوایل مهر ماه 94 بنا به درخواست دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، مواضع گروه‌های تروریستی از جمله «داعش» و «جبهه فتح الشام» را در سراسر این کشور عربی هدف قرار داده‌اند.

این دیپلمات فرانسوی یادآور شد سیاست‌های اتحادیۀ اروپا و امریکا عامل مستقیم بحران فعلی در سوریه است. سوریه از سال 2011 (1389) صحنۀ ناآرامی‌های مرگباری است که درآن حدود 400 هزار نفر کشته شده‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku