لوپن اروپا و امریکا را مسئول بحران در سوریه دانست

مارین لو پن، رهبر جبهه ملی فرانسه (عکس از رویترز)

مارین لو پن، رهبر جبهه ملی فرانسه می گوید اتحادیه اروپا مسئول بحران در سوریه است چرا که به جای مبارزه با تروریسم به دنبال برکناری دولت دمشق است.

 لوپن روز چهارشنبه (14 مهر) در سخنانی در پارلمان اروپا در استراسبورگ گفت: «هرآن‌چه توانستید برای سقوط دولت سوریه انجام دادید، این کشور را به سوی جنگ داخلی فاجعه بار سوق دادید، این در حالی است که روسیه را که واقعا با تروریسم مبارزه می‌کند، متهم می کنید.»

جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه از اوایل مهر ماه 94 بنا به درخواست دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مواضع گروه‌های تروریستی از جمله «داعش» و «جبهه فتح الشام» در سراسر این کشور عربی را هدف قرار داده‌اند.

این دیپلمات فرانسوی یادآور شد سیاست‌های اتحادیه اروپا و امریکا عامل مستقیم بحران فعلی در سوریه است. سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگباری است که درآن حدود 400 هزار نفر کشته شده‌اند.

لو پن که قصد دارد سال دیگر در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شرکت کند، همچنین افزود: «نمی‌توانید از زیر بار مسئولیت سوق دادن این بخش دنیا به ورطه هرج و مرج شانه خالی کنید.»

لوپن همچنین راهکار اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان در اروپا را «غیر مسئولانه» توصیف و آن را محکوم کرد.

ساختمان‌های ویران شده در مناطق تحت کنترل دولت در شهر حمص در غرب سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وی افزود: «هیچ تدابیر واقعی برای مهار این بحران اتخاذ نشده است. برعکس سیاست غیر مسئولانه شما، مهاجران بیشتر و بیشتری را از بیم اوضاع اقتصادی روانه اروپا خواهد کرد.»

اروپا با موج پناهجویانی مواجه شده است که کشورهای جنگ‌زده خود را در شمال آفریقا و خاورمیانه به ویژه سوریه ترک کرده‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku