ارتش سوریه: از شدت عملیات در شرق حلب می‌کاهیم

حضور نیروهای دولتی سوریه در محلۀ سلیمان الحلبی در شهر حلب (9 مهر 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

ارتش سوریه اعلام کرد از شدت حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای خود به مواضع گروه‌های تروریستی در شرق حلب می‌کاهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ستاد فرماندهی ارتش سوریه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این تصمیم «بعد از موفقیت نیروهای مسلح در حلب و قطع تمامی مسیرهای تدارکاتی تروریست‌ها در محله‌های شرقی» اتخاذ شده است.

در این بیانیه آمده است: «ستاد فرماندهی ارتش تصمیم گرفته است از شدت حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای علیه مواضع تروریست‌ها بکاهد تا غیرنظامیانی که در پی خروج (از مناطق شرقی) هستند، بتوانند به مناطق امن برسند.»

 بنا بر اعلام ارتش، هدف از این اقدام بهبود شرایط انسانی ساکنان شهر حلب است. ارتش سوریه می‌گوید تروریست‌ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

شهر حلب، که زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد، اکنون به عرصۀ جنگی شدید میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل شده است. این شهر از سال 2012 (1391) به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده است. بخش غربی حلب تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است.

ویرانی ناشی از درگیری‌ها در شهر حلب (14 مهر 95، عکس از رویترز)

مناطق تحتِ تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای دولتی سوریه قرار دارد؛ عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی این مناطق نیز از اول مهر امسال آغاز شده است.

نیروهای دولتی سوریه در این عملیات از پشتیبانی هوایی جنگنده‌های روس برخوردارند.

ارتش سوریه از زمان آغاز عملیات، مناطقی در شمال شهر حلب، از جمله اردوگاه حندرات را از گروه‌های تروریستی بازپس‌گرفته‌است. نیروهای ارتش سوریه همچنین تروریست‌ها را از مناطقی در جنوب و مرکز حلب بیرون رانده‌اند.

در همین حال، یک منبع نظامی خاطر نشان کرد ارتش سوریه چهارشنبه کنترل چندین کارخانه را در بخش صنعتی محلۀ العویجه، واقع در جنوب اردوگاه حندرات، در اختیار گرفته است.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه – نهادی مستقر در لندن که به گروه‌های مخالف دولت دمشق نزدیک است – ضمن تأیید پیشروهای نیروهای سوری افزود، دیگر مناطق جنگی درحلب از جمله محله‌های بستان الباشا و سلیمان الحلبی عرصۀ درگیری‌های شدید میان دو جناح است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku