تلفات غیرنظامی در حملۀ ائتلاف امریکا در شمال حلب

در حمله‌های هوایی شبانۀ ائتلاف تحت هدایت امریکا به روستایی در شمال حلب ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند. (تصویر آرشیوی)

در حملۀ جنگنده‌های ائتلاف تحت هدایت امریکا به روستایی در شمال شهر حلبِ سوریه، ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) چهارشنبه گزارش داد هواپیماهای ائتلاف سه‌شنبه شب روستای ثلثانه را در منطقۀ الباب هدف قرار دادند.

به گفتۀ منابع محلی، در حمله به این روستا که در 50 کیلومتری شمال حلب واقع شده است، دست‌کم 20 غیرنظامی از جمله سه کودک کشته شدند.

این منابع همچنین از زخمی شدن 40 نفر در این بمباران‌ها خبر داده‌اند.

آن‌ها می‌گویند حال بیشتر مجروحان وخیم است و احتمال می‌رود شمار تلفات این حمله افزایش یابد.

گفته می‌شود بمباران روستای ثلثانه به ده‌ها خانه به شدت خسارت زده است.

حمله به ثلثانه در حالی صورت گرفت که بسیاری از خانواده‌های سوری بعد از فرار از مناطق تحت تصرف گروه تروریستی داعش در حومۀ شمالی حلب، به این روستا پناه آورده بودند.

انفجار ناشی از حملۀ هوایی جنگنده‌های ائتلاف تحت هدایت امریکا در سوریه (تصویر آرشیوی)

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه – نهادی مستقر در لندن که به گروه‌های مخالف دولت دمشق نزدیک است – نیز این حمله را تأیید کرده است.

پیشتر رسانۀ جنگ سوریه گزارش داده بود در حملۀ روز یکشنبۀ جنگنده‌های ائتلاف امریکا به بخش‌های شرقی شهر مارع واقع در 25 کیلومتری شمال حلب، 9 غیرنظامی کشته شده‌اند.

امریکا و شماری از هم‌پیمانان آن از شهریور 1393 حمله به آنچه مواضع داعش در سوریه می‌خوانند را آغاز کردند. این حمله‌ها به جای از بین بردن گروه‌های تروریستی، به کشتار غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های سوریه منجر شده است.

هواپیماهای ائتلاف تحت هدایت امریکا 27 شهریور نیز مواضع ارتش سوریه را در دیرالزور هدف قرار داده بودند.

در حمله به پایگاه ارتش سوریه در دیرالزور بیش از 80 سرباز سوری کشته و حدود 100 سرباز زخمی شدند. تروریست‌های داعش نیز بعد از این حمله بر رشته کوه ثرده مشرف بر فرودگاه نظامی دیرالزور تسلط پیدا کردند، اما ساعاتی بعد مجبور به عقب‌نشینی شدند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku