20 کشته در حملۀ هوایی جنگنده‌های ائتلاف امریکا به عراق

تصویر آرشیوی از پرواز یک جنگنده امریکایی در شمال عراق.

در حملۀ هوایی جنگنده‌های ائتلافِ تحت امر امریکا به عراق، 20 تن از نیروهای کمیتۀ عشایری که در مبارزه با گروه تروریستی داعش پشتیبان ارتش عراق هستند، کشته شده‎اند. 

براساس گزارش‌ها این حمله در نزدیکی شهر موصل، مرکز استان نینوا، صورت گرفته است و در پی آن، پنج نیروی کمیتۀ عشایری نیز زخمی شدند. 

سایت شفق نیوز عراق به نقل از یک منبع در کمیتۀ عشایری نوشت یک خانه در روستای خرائب در منطقۀ قیاره در جنوب موصل که مقر این نیروها بود هدف این حمله هوایی قرار گرفته است.

جنگنده‎های امریکا و کشورهای عضو ائتلافی که با عنوان «ضد داعش» و تحت فرماندهی ایالات متحده فعالیت می‎کنند، از تابستان سال 1393 عراق و سوریه را هدف حملات هوایی خود قرار می‌دهند، اما به موفقیت چشمگیری علیه داعش دست نیافته‎اند.

این ائتلاف از سپتامبر 2014 (تابستان 1393) بدون مجوز دولت دمشق یا سازمان ملل و به بهانۀ مبارزه علیه تروریست‌های داعش حملات هوایی خود به سوریه را آغاز کرده است.

ائتلاف تحت رهبری امریکا که تاکنون بارها به کشتار غیرنظامیان در حملاتِ هوایی خود متهم شده‌ است، تأثیر قابل‌توجهی در متوقف کردن پیشروی‌های گروه‌ تروریستی داعش در سوریه و عراق نداشته است.

ناظران سیاسی با انتقاد از عملیات نظامی امریکا در خاورمیانه می‌گویند این حملات هوایی تنها به نفع تولید‌کنندگان سلاح در ایالات متحده بوده است.

حملات‌هواییِ ائتلاف امریکا در سوریه بارها تلفات غیرنظامی به جا گذاشته است که از جملۀ آن‎ها می‌توان به قتل دست‌کم 70 غیرنظامیِ عمدتاً زن و کودک در نزدیکی شهر منبج در شمال سوریه در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) سال جاری اشاره کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku