News   /   اروپا

هشدار روسیه دربارهٔ عواقب حمله مستقیم امریکا به نیروهای دولت سوریه

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفتگو با خبرنگاران در مسکو

روسیه هشدار داده است هرگونه «تجاوز مستقیم» امریکا علیه دولت یا ارتش سوریه، به «تغییرات ساختاری هولناک» در خاورمیانه منجر می‌شود.

این هشدار را ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، شنبه اعلام کرد. سخنان زاخارووا در پی اظهارات مقامات امریکایی بیان شده است که گفته‌اند واشنگتن در پاسخ‌ به حملات سوریه به شهر حلب، در حال بررسی اقداماتی شدیدتر از جمله گزینه نظامی است.

روسیه از دولت سوریه در تلاش برای پس گرفتن شهر حلب از تروریست‌های تکفیری حمایت می‌کند. نیمی از این شهر در کنترل تروریست‌ها است.

امریکا نیز علاوه بر حملات هوایی به آنچه اهداف داعش می‌نامد، از شبه‌نظامیان به اصطلاح «میانه‌رو» حمایت می‌کند. این شبه‌نظامیان با هدف سرنگونی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در حال جنگ با نیروهای دولت این کشور هستند.

بااین‌حال، با تشدید روند پیشروی نیروهای سوری در حلب، مقامات امریکا از حمله مستقیم به نیروهای نظامی سوریه سخن به میان آورده‌اند.

هواپیماهای امریکا به‌تازگی مواضع ارتش سوریه را در دیرالزور بمباران کردند و 83 سرباز سوری را کشتند.

این تهاجم هوایی که به داعش در حمله به مواضع دولت سوریه در منطقه کمک کرد، از سوی واشنگتن به‌عنوان اقدامی غیرعمدی توصیف شد، اما سوریه این ادعا را رد کرد.

تصویری از حلب سوریه، 9 مهر 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بشار اسد، اخیراً  در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: «آنان (داعش) چگونه توانستند بفهمند که امریکایی‌ها قصد حمله به آن موقعیت را دارند که نیروهای خود را برای حمله بلافاصله (پس از حمله امریکا) تجمیع کردند و آن (موقعیت) را یک ساعت بعد از حمله به تصرف درآوردند؟»

چند روز پیش، پایگاه خبری میدل‌ایست آی، به نقل از یک منبع نزدیک به شبه‌نظامیان سوری اعلام کرد امریکا مصمم است از تصرف حلب به دست نظامیان دولت سوریه جلوگیری کند.

وزارت خارجه امریکا هشدار داده است که در حال بررسی تعلیق «مشارکت دوجانبه» خود (با روسیه) درباره سوریه است، مگر اینکه مسکو «گام‌های فوری را برای پایان دادن به حمله به حلب» بردارد.

آتش‌بس اخیر که با میانجیگری امریکا و روسیه در سوریه برقرار شده بود، در پی حملهٔ هوایی امریکا به نیروهای نظامی سوریه شکست خورد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku