عفو بین الملل از اسرائیل خواست اسیر فلسطینی را از بلاتکلیفی درآورد

بِلال کایِد، اسیر فلسطینی که حدود 2 ماه است که اعتصاب غذا کرده است.

سازمان عفو ​​بین الملل از اسرائیل خواست بِلال کایِد، اسیر فلسطینی که اعتصاب غذا کرده است را از بلاتکلیفی درآورد.

کاید حدود دو ماه است که در اعتراض به ادامه بازداشت بدون محاکمه‌اش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

عفو ​​بین الملل، روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مقامات اسرائیل باید کاید را آزاد کنند و یا اگر مدرکی دال بر ارتکاب جرم توسط او دارند، باید به سرعت او را تفهیم اتهام کنند.»

گفتنی است روز جمعه، پنجاه و نهمین روزِ اعتصاب غذای کاید بوده و وخامت حالش باعث شد که وی از زندان به بیمارستانی در شهر عسقلان منتقل شود.

گزارش‌ها حاکی است کاید از معاینات، آزمایشات و مراقبت‌های پزشکی خودداری می‌کند و تنها به مصرف آب، نمک، شکر و ویتامین B1 اکتفا کرده است.

به گفته پزشکان، کاید به سختی قادر به ایستادن است و در معرض خطر سکته مغزی قرار دارد. مقامات فلسطینی نیز می‌گویند او از مشکلات کلیوی رنج می‌برد.

کاید پس از گذراندن 14 سال و شش ماه در زندان به اتهام فعالیت در «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» در ماه ژوئن آزاد شد اما مقامات امنیتی اسرائیل دستور دادند که او باید تا اطلاع ثانوی در بازداشت باقی بماند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین از سوی اسرائیل، اتحادیه اروپا و امریکا به عنوان سازمانی تروریستی معرفی شده است.

فعالان یهودی عرب روز سه شنبه در حمایت از کاید مقابل بیمارستان او تجمع کردند. این تجمع با حضور افراط گرایان اسرائیلی به درگیری میان دو گروه و دخالت پلیس منجر شد. 

اسرائیل بازداشت اداری مظنونان را تا جمع‌آوری شواهد موجه می‌داند در حالی که فلسطینیان، گروه‌های حقوق بشری و اعضای جامعه بین المللی این عمل را ناعادلانه می‌دانند.

به گزارش گروه‌های فلسطینی، بیش از 7500 فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند که حدود 700 تن از آنها در بازداشت اداری هستند.

فلسطینی‌ها اغلب برای نشان دادن اعتراض خود به این بازداشت غیرقانونی، اعتصاب غذا می‌کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku