عریقات حملات داعش را شبیه جنایات اسرائیل دانست

صائب عریقات، دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین در کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس(9 مرداد 95 عکس از خبرگزاری فرانسه)

یک مقام ارشد فلسطین حملات تروریستی گروه تکفیری داعش در اروپا را با جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین در کرانه باختری اشغالی و نوار محاصره شده غزه مقایسه کرده است.

صائب عریقات، دبیر کل سازمان آزادی بخش فلسطین، گفت: «آن‌هایی که به نام مذهب کودکان را در اروپا می کشند با آن‌هایی که کودکان را در اراضی فلسطینی به قتل می رسانند، فرقی ندارند.»

عریقات این اظهارات را در کنفرانسی مطبوعاتی و پس از ملاقات  محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جان کری وزیر خارجه امریکا در پاریس بیان کرد.

در هفته‌های اخیر اروپا شاهد  موجی از حملات خشونت آمیزی بوده است. گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت شماری از این حملات را ـ از جمله حمله تروریستی در 24 تیر در شهر نیس فرانسه که همزمان با مراسم جشن روز ملی فرانسه، جشن باستیل، صورت گرفت ـ  برعهده گرفته است. یک راننده کامیون جمعیت حاضر در این مراسم را زیر گرفت که در نتیجه 84 تن کشته و 200 نفر دیگر مجروح شدند.

مقا‌م‌های فلسطینی پیشتر رژیم اسرائیل را با آلمان نازی مقایسه کرده بودند که خشم  مقامات این رژیم را  موجب شد.

ریاض منصور، نماینده فلسطین درسازمان ملل در ماه آوریل  از رژیم اسرائیل که  تمامی فلسطینیان مخالف با سیاست‌های تل آویو را « تروریست» می نامد، به شدت انتقاد کرد.

این در حالی است که درگیری بین نیروهای اسرائیلی و معترضان فلسطینی در اراضی اشغالی بالا گرفته است. ارتش اسرائیل از اکتبر گذشته تا کنون بیش از 220 فلسطینی را کشته است.

تصویری  از نمازگزاران  فلسطینی در حال ادای فریضه نماز جمعه در کرانه باختری اشغالی در کنار منازلی که نیروهای اسرائیل ویران کرده اند.(عکس از خبرگزاری فرانسه )

وی همچنین تصریح کرد ازسرگیری هر نوع مذاکرات میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی مستلزم توقف کامل فعالیت‌های شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی و همچنین آزادی  گروهی از زندانیان فلسطینی است.

وی افزود عباس در گفت و گو با کری، خواهان تعیین یک جدول زمانی برای ازسرگیری مذاکرات و همچنین جدول زمانی دیگری برای اجرای توافقات بالقوه و همچنین نظارت بین‌المللی بر آن‌ها شده است.

عریقات افزود: «ما برای ازسرگیری مذاکرات نیاز به یک جدول زمانی داریم، یک جدول زمانی برای اجرایی شدن توافقات و چارچوبی بین المللی برای نظارت بر هرگونه توافقاتی در آینده.»

تل آویو در 5 اردیبهشت 93 (24 آوریل 2014) پس از آن که عباس با جنبش مقاومت حماس پیمان وحدت بست، مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین را به حالت تعلیق در آورد.

اسرائیل همچنین با اعلام مناقصه برای ساخت 4 هزار و 800 ساختمان غیر قانونی در اراضی اشغالی فلسطینیان به این پیمان وحدت واکنش نشان داد.

جناح‌های مختلف فلسطینی درباره از سرگیری به اصطلاح مذاکرات صلح با اسرائیل  که قرار است به ابتکار فرانسه برگزار شود، اختلاف نظر دارند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku