News   /   آسيا

شکایت دولت محلیِ استرالیا از 2 نوجوان شکنجه شده در زندان

بازداشتگاه دان دِیل نزدیک بندر داروین در سرزمین های شمالی استرالیا

دولت محلی در استرالیا از 2 نوجوانی که در زندان مورد آزار و شکنجه قرار گرفته بودند، شکایت کرده است.

دولت سرزمین شمالی در استرالیا در شکایت خود ادعا کرده است این دو نوجوان در تلاش برای فرار از زندان، به تاسیسات و تجهیزات زندان آسیب وارد کرده‌اند.

دولت محلی استرالیا مدعی است این نوجوانان در جریان فرار از زندان بیش از 160 هزار دلار استرالیا خسارت وارد کرده‌اند و باید این مبلغ را بازگردانند.

ویدئویی از  تلاش نوجوانان برای فرار با خودرویی در زندان را در زیر ببینید.

به تازگی ویدئویی تکان دهنده از بازداشتگاه دان دِیل نزدیک بندر داروین در سرزمین شمالی استرالیا منتشر شد که نشان می‌داد زندان‌بانان از گاز اشک‌آور و کلمات رکیک در برخورد با زندانیان نوجوان از جمله این دو نوجوان استفاده می‎‌کردند.

با انتشار این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی موج گسترده‌ای از انتقادات علیه برخورد با بزه‌کاران و زندانیان در استرالیا ایجاد شد.

بسیاری از وکلا و گروه‌های حامی حقوق بشر، شکایت دولت محلی از این نوجوانان را محکوم و اعلام کرده‌اند مقامات دولتی به جای پاسخگو بودن برای برخورد خشن با زندانیان، قصد منحرف کردن افکار عمومی را دارد.

در پی انتشار تصاویر شکنجه یکی از نوجوانان در زندان، مالکوم تِرْنبول، نخست وزیر استرالیا دستور تحقیق و رسیدگی به این موضوع را صادر کرد.

پیشتر نیز این زندانیان نوجوان از مقامات، نگهبانان و کارکنان بازداشتگاه به دلیل ضرب و شتم زندانیان با باطوم و استفاده از گاز اشک آور شکایت کرده‌اند و پرونده آنان در حال طی روند قانونی خود است.

وکلای این دو پسر تاکنون اظهارنظری درباره این شکایت دولت ابراز نکرده‌اند.

خوان مندز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه گفته است حمله به کودکان بومی توسط پلیس استرالیا نقض پیمان منع شکنجه سازمان ملل متحد است.

تخمین زده می‌شود نوجوانان بومی حدود 94 درصد از بازداشت شدگان نوجوانان در سرزمین شمالی را تشکیل می‌دهند در حالی که بومیان تنها 3 درصد از جمعیت 23 میلیون نفری استرالیا را به خود اختصاص داده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku