دولت فرانسه جوانان این کشور را به عضویت در نیروی ذخیره فراخواند

تصویری از برنارد کزنوو وزیر کشور فرانسه بعد از حمله تروریستی در نیس (26 تیر 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

در پی حملات مرگبار اخیر در شهر نیس فرانسه، دولت این کشور جوانان فرانسوی را برای کمک به افزایش امنیت در سراسر فرانسه فرا خوانده و از آنان خواسته است به «نیروی ذخیره عملیاتی» بپیوندند.

برنارد کزنوو، وزیر کشور فرانسه، روز شنبه (26 تیر) اعلام کرد: «از همه میهن دوستان فرانسه می خواهم در صورت تمایل به تحقق این هدف، به نیروی ذخیره عملیاتی ملحق شوند.»

نیروی «ذخیره عملیاتی» از نیروهای پلیس فرانسه است که در حال حاضر 12 هزار عضو داوطلبِ 17 تا 30 ساله دارد.

شهر نیس پنج شنبه شب، در سومین اقدام تروریستی در 18 ماه اخیر در فرانسه، هدف حمله مرگبار تروریستی قرار گرفت.

در این حمله تروریستی، محمد لحويج بوهلال، راننده تونسی تبار، با کامیون 19 تنی خود جمعیتِ حاضر در جشن ملی فرانسه در نیس را زیر گرفت که در اثر آن 84 نفر از جمله 10 کودک جان باختند و 300 نفر زخمی شدند.

گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و اعلام کرده است این راننده 31 ساله از جمله اعضای این گروه تروریستی بوده است.

تصویر یکی از شهروندان فرانسه در مراسم یادبودی که 27 تیر در محل حمله تروریستی اخیر در شهر نیس برگزار شد. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

حمله تروریستی اخیر عملکرد دولت فرانسه را در تامین امنیت این کشور بیش از پیش زیر سؤال برده و با انتقادهای فزاینده مواجه کرده است.

نوامبر گذشته، مهاجمان مسلح، در حمله ای که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، دست کم شش مکان مختلف فرانسه را در داخل و اطراف پاریس هدف قرار دادند که در اثر آن 130 نفر کشته و بیش از 350 تن زخمی شدند.

در ماه ژانویه 2015 نیز مهاجمان گروه تروریستی داعش در حملات خود در پایتخت فرانسه 17 نفر را کشتند.

کزنوو، وزیر کشور فرانسه، از اوضاع امنیتی این کشور دفاع کرده و گفته است این کشور با «نوع جدیدی از حملات» مواجه شده که نشان دهنده «دشواری بیش از حد جنگ علیه تروریسم» است.

به گفته وی، راننده مهاجم از سوی سرویس‌های اطلاعاتی شناخته نشده بود چرا که وی نشانی شاخص که او را به نوعی ایدئولوژی افراطی مرتبط کند، نداشت.

برنارد کزنوو، وزیر کشور فرانسه روز شنبه تصریح کرد: «با توجه به مطالبی که دوستان و خانوادۀ بوهلالِ 31 ساله به پلیس گفته‌اند، به نظر می‌رسد وی خیلی سریع به افراط‌گرایی روی آورده است.»

فرانسه به منظور گرامیداشت یاد قربانیان حمله مرگبار تروریستی در نیس، سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

این کشور اروپایی از زمان حملات نوامبر سال 2015 تاکنون در حالت فوق العاده به سر می برد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku