گروه‌های حقوق بشری خواهان آزادی فوری نبیل رجب

نبیل رجب، فعال برجسته حقوق بشر بحرینی (تصویر آرشیوی)

شماری از گروه‌های حقوق بشری بین المللی و بحرینی، رژیم آل خلیفه را به آزادی نبیل رجب، فعال برجسته حقوق بشری بحرین، فراخوانده‌اند.

26 گروه حقوق بشری در بیانیه‌ای اعلام کردند: «وظیفه دولت بحرین برای حفظ حق آزادی بیان را به آن (دولت) یادآوری می‌کنیم.»

در این بیانیه آمده است: «ما بر خواسته‌های مکرر مسئولان سازمان ملل و دیگران در جامعه بین الملل برای آزادی فوری رجب، تاکید داریم.»

این گروه‌های حقوق بشری در حالی این بیانیه را منتشر کردند که نبیل رجب به خاطر انتشار پیام‌هایی در انتقاد از حکومت منامه قرار است ماه آینده در دادگاه حاضر شود.

این فعال 52 ساله آخرین بار در اوایل ماه جاری به خاطر انتشار پیام‌هایی که در آن نیروهای بحرینی را به شکنجه زندانیان و همچنین کشتار غیرنظامیان در جنگ یمن متهم کرده بود، دستگیر شد.

وی از زمان آغاز اعتراض‌های مردمی علیه رژیم آل خلیفه در سال 2011 بارها بازداشت شده است.

جلیله السید، وکیل مدافع نبیل رجب، اوایل این ماه گفته بود: «نبیل در صورتی که در این پرونده مجرم شناخته شود، ممکن است به 13 سال حبس محکوم شود.»

نیروهای بحرینی در حال شلیک گاز اشک آور به سوی مردم بحرین (تصویر آرشیوی)

یورش نیروهای بحرینی به منازل مردم

نیروهای بحرینی روز سه شنبه به مناطق مسکونی در روستاهای النویدرات، معامیر، مالکیه و دمستان یورش برده و عده‌ای از جوانان بحرینی را دستگیر کردند.

در روستای الدرزا واقع در 12 کیلومتری غرب منامه، پایتخت بحرین، معترضان در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعی بحرین، تجمع کرده و تصمیم حکومت منامه برای سلب تابعیت او را محکوم کردند.

حکومت بحرین در ادامه سرکوبگری‌های خود در هفته‌های گذشته، فعالیت جمعیت الوفاق، را تعلیق کرد، مجازات حبسِ شیخ علی سلمان، رهبر الوفاق را به دو برابر افزایش داد، نبیل رجب را بازداشت، برگزاری نماز جمعه و نماز جماعت را ممنوع اعلام کرد.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنه تظاهرات مردمی است. معترضان خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

در جریان این تظاهرات ده‌ها نفر کشته و صدها نفر زخمی یا روانه زندان شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku