وکیل نبیل رجب: احتمال حبس 13 ساله این فعال حقوق بشر

نبیل رجب (مرکز تصویر) فعال حقوق بشر بحرینی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وکیل مدافع نبیل رجب می‌گوید این فعال حقوق بشر به اتهام محکوم کردن نظام حاکم زندان‌ها در بحرین و همچنین دخالت این کشور در جنگ یمن احتمالاً با 13 سال حبس روبرو می‌شود.

جلیله سید روز یکشنبه با ارسال ایمیلی به خبرنگاران گفت رجب به اتهام انتشار توییت‌های سال گذشته‌اش که نیروهای بحرینی را به شکنجه زندانیان و همچنین کشتار غیرنظامیان در جنگ یمن متهم کرده بود، با محاکمه و حبس روبرو خواهد شد.

 وی افزود: «به وی (رجب) ابلاغ کرده‌اند که پرونده‌اش درباره زندان جو و جنگ یمن به منظور محاکمه، به دادگاه عالی کیفری ارجاع داده شده است.»

وکیل رجب افزود: «اولین جلسه دادگاه وی در تاریخ 12 جولای 2016 (22 تیر 1395) برگزار خواهد شد. نبیل در صورتی که در این پرونده مجرم شناخته شود، ممکن است به 13 سال حبس محکوم خواهد شد.»

این در حالی است که هنوز مقامات بحرینی درباره این موضوع اظهار نظری نکرده‌اند. مقامات منامه هرگونه نقض نظام‌مند حقوق بشر را رد و مخالفان را به گسترش فرقه گرایی متهم می‌کنند.

با گسترش سرکوب مخالفان در بحرین، رجب اواسط ماه گذشته بدون طرح هیچ‌گونه اتهامی بازداشت شد. وی از سال 2011 تاکنون و با آغاز اعتراضات مردمی علیه رژیم آل خلیفه تاکنون بارها بازداشت شده است.

اجتماع هزاران بحرینی مقابل خانه شیخ عیسی قاسم در اعتراض به لغو تابعیت وی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

رژیم بحرین در یک رشته اقدامات سرکوبگرانه در هفته‌های گذشته، فعالیت جمعیت الوفاق، را تعلیق کرد، مجازات حبسِ شیخ علی سلمان، رهبر الوفاق را به دو برابر افزایش داد، نبیل رجب را بازداشت، برگزاری نماز جمعه و نماز جماعت را ممنوع اعلام کرد. 

رژیم آل خلیفه همچنین تابعیت شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین، را سلب کرد. وزارت کشور بحرین مدعی شده است شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای» استفاده کرده است.

این روحانی بحرینی ادعاها رژیم آل خلیفه را بی‌اساس خوانده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku