News   /   آسيا

دادستانان ژاپنی نظامی امریکایی را به قتل و تجاوز متهم کردند

نیروهای پلیس ژاپن در حال همراهی کنت فرانکلین شینزاتو، تفنگدار سابق امریکایی متهم به تجاوز و قتل (وسط) (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دادستانان ژاپنی یکی از کارکنان مقر نظامی امریکا در جزیره اوکیناوا را به تجاوز و قتل یک زن محلی متهم کردند.

به گزارش رسانه های ژاپنی از توکیو، کنت فرانکلین شینزاتو 32 ساله از پایگاه نظامی «کادِنا» امریکا در اوکیناوا، بار اول در اوایل ژوئن (خرداد ماه) به تلاش به معدوم و یا مخدوش کردن جسد یک زن ژاپنی متهم شد.

به گزارش «جی جی پرس» و دیگر خبرگزاری‌های ژاپن، مطابق با شیوه‌های مرسوم در قوانین ژاپن، وی بار دیگر از سوی دادستانان اوکیناوا و این بار به دلیل جنایت جداگانه تجاوز و قتل این زن 20 ساله متهم شد.

پلیس اوکیناوا این تبعۀ امریکایی و تفنگدار سابق نیروی دریایی امریکا را در تاریخ 30 اردیبهشت ماه سال جاری در کنار جسد یک زن ژاپنی در جنوب جزیره دستگیر کرد.

اقدام این نظامی سابق امریکایی در تجاوز و قتل این زن ژاپنی به اعتراضات اهالی اوکیناوا که مخالف حضور نظامی امریکا در این جزیره هستند، بیش از پیش دامن زده است.

ژاپنی‌ها که در اعتراض به حضور نظامی امریکا در مقابل پایگاه نظامی کادنا در اوکیناوا شعار سر می دهند. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بسیاری از ساکنان اوکیناوا از حضور نظامیان امریکایی خشمگین هستند و اختصاص دادن 75 درصد از زمین‌های اوکیناوا برای پایگاه نظامی کشوری که سابقا خون هموطنانشان را ریخته، ناعادلانه می‌دانند.

در تاریخ 20 خرداد ماه سال جاری ده‌ها هزار نفر در جزیرۀ اوکیناوا در اعتراض به حضور نظامی امریکایی‌ها و جرم و جنایات تفنگداران این کشور در این جزیرۀ جنوبی تظاهرات کردند.

 بیش از نیمی از 47 هزار نظامی امریکایی حاضر در ژاپن در اوکیناوا مستقر هستند.

این جزیره پیشتر نیز صحنۀ اعتراض‌های مردم منطقه به جرایم نظامیان امریکایی از جمله تجاوز جنسی بوده است.

در سال 1995 سه نظامی امریکایی، یک دختر 12 ساله ژاپنی را ربودند و به وی تجاوز کردند.

این اقدام نظامیان امریکایی اعتراض‌های گسترده‌ای را در پی داشت.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku