نیروهای سوریه در آستانه تصرف سد الطبقه در رقه

تصویری از نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی پالمیرا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه از ادامه پیشروی نیروهای دولتی به سوی شهر رقه در شمال این کشور و نزدیک شدن به سد الطبقه خبر داده است.

این گروه که مقر آن در لندن است، اعلام کرد نیروهای دولتی روز دوشنبه به 24 کیلومتری دریاچه اسد، مهمترین ذخایر آبی در دره فرات در پشت سد الطبقه، رسیده‌اند.

 رامی عبدالرحمن رئیس این گروه به اصطلاح حامی حقوق بشر گفت نیروهای دولتی سوریه مواضع خود در مناطق جنوبی این سد را که در 40 کیلومتری شهر رقه واقع شده است، تحکیم کرده‌اند.

وی نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلاف مبارزان کرد و عرب، نیز به سوی سد الطبقه در حال پیشروی هستند، اگرچه از آنجایی که آنان بر آزادی سازی منبج تمرکز دارند، با سرعت کمتری این پیشروی انجام می‌شود.

نیروهای ارتش سوریه روز شنبه برای اولین بار از سال 2014 تاکنون وارد استان رقه شدند.

نیروهای کرد در شمال استان رقه سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

گفتنی است، آزادسازی احتمالی شهر رقه در سوریه و از سوی دیگر آزادسازی شهر موصل در عراق شاید ضربه‌ای نهایی به تروریست‌های داعش در این دو کشور عربی به شمار آید.

گزارش‌های منتشره حاکی است نیروهای ارتش عراق به 30 کیلومتری موصل مرکز استان نینوا رسیده‌اند. داعش پس از ورود به خاک عراق در تابستان 1393، بخش‌هایی از غرب و شمال این کشور را اشغال کرد.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku