عملیات جدید ارتش سوریه برای آزادی رقه آغاز شد

نیروهای سوریه در شهرک القریتین در استان حمص سوریه، چند روز پس از آزادی آن از دست تروریست‌های داعش (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ارتش سوریه عملیات گسترده جدیدی را با هدف آزادسازی شهر رقه در شمال شرق این کشور از دست تروریست‌های تکفیری داعش آغاز کرده‌ است.

روزنامه «الاخبار» روز جمعه در گزارشی نوشت انتظار نمی رود این عملیات جدید که با پشتیبانی نیروی هوایی سوریه آغاز شده است «طی هفته‌های آتی» بتواند رقه را از دست تروریست‌های داعش آزاد کند اما نیروهای سوری می توانند در این مدت تا سد «طبقه» در 50 کیلومتری رقه پیشروی کنند.

سد طبقه که بر روی رود فرات ساخته شده در سال 2014 به تصرف گروه تروریستی تکفیری داعش درآمد و اکنون به انبار تسلیحاتی این گروه تبدیل شده است.

ارتش سوریه روز پنجشنبه از آغاز عملیات جدید علیه تروریست‌ها در منطقه «اثریا» در شرق استان حماه واقع در جنوب غرب فرات و در شعاع 50 کیلومتری رقه خبر داد.

در همین حال جنگنده‌های ارتش سوریه در عملیات دیگری مواضع تروریست‌ها در شمال شهر حلب را هدف بمباران سنگین قرار دادند. در این عملیات شمار زیادی تروریست‌ کشته و زخمی شدند.

حمله تروریستی به فوعه

خبرگزاری سانا از حملات موشکی گروه تروریستی «جبهه النصره» به شهرک «فوعه» خبر داد. تروریست‌ها در این حمله شهرک فوعه را با بیش از 30 راکت هدف قرار دادند که در نتیجه آن چند شهروند سوری کشته و مجروح شدند.

سوریه از حدود 5 سال پیش عرصه درگیری‌های مرگباری بوده است. به گزارش مرکز تحقیقات سیاسی سوریه، درگیری‌ها در این کشور تا کنون حدود 470 هزار کشته و یک میلیون و 900 هزار زخمی به جا گذاشته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku