ویدئو: درگیری خونبار پناهجویان افغان و سودانی در فرانسه

در درگیری خونبار میان پناهجویان افغانستانی و سودانی در اردوگاه بندر کاله در شمال فرانسه چندین سرپناه به آتش کشیده شد.

درگیری پناهجویان افغانستانی و سودانی در اردوگاه موسوم به «جنگل» در شهر ساحلی کاله در شمال فرانسه منجر به زخمی‌ شدن دست‎کم 20 پناهجو شده است.

براساس گزارش مدیران این اردوگاه، درگیری و زد و خورد شامگاه پنج‌شنبه (6 خرداد) در هنگام توزیع غذا میان حدود 200 پناهجو آغاز گردید و پلیس مجبور شد برای کاستن از شدت درگیری از گاز اشک‌آور استفاده کند.

در بیانیه‌ای که مقامات فرانسه در این باره منتشر کرده‌اند، آمده است: «حدود 20 پناهجو، سه نیروی داوطلب و یک افسر پلیس در نزاع پناهجویان افغان و سودانی زخمی شدند. علت درگیری هنوز مشخص نشده است.»

به گفتۀ مقامات پلیس در این درگیری دست‌کم یک نفر به ضرب گلوله زخمی شده است و دیگر مجروحان بر اثر اصابت چاقو یا باتوم آسیب دیده‎اند.

خبرگزاری فرانسه این آمار را در حالی منتشر کرده است که رسانه‌های محلی شمار زخمیان را بسیار بیشتر اعلام کرده‎‌اند.

روزنامۀ فرانسوی «لا ووآ دُنور» نوشت 57 پناهجو زخمی شده‌اند که حال پنج تن از آن‌ها وخیم است.

براساس گزارش این روزنامه دست‎کم پنج داوطلب از گروه‎های حقوق بشری فرانسه و دو افسر پلیس زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد که در جریان این درگیری‌ها چندین سرپناه موقت پناهجویان در اردوگاه کاله به آتش کشیده شد و دست‎کم 15 ماشین آتش‌نشانی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

حدود 20 خودروی پلیس در نزدیکی اردوگاه کاله مشاهده شده است و براساس گزارش روزنامه‌‎های محلی بیش از 250 پلیس و 70 آتش‌نشان در عملیات مقابله با درگیری و آتش‌سوزی حضور داشتند.

این نخستین باری نیست که اردوگاه موسوم به جنگل در بندر کاله صحنۀ درگیری شدید می‌شود، دولت فرانسه در اسفند ماه سال 1394 نیز نیروهایی را برای تخریب سرپناه‌های موقت ِپناهجویان به این اردوگاه اعزام کرد.

نیروهای پلیس در آن تاریخ نیز پس از درگیری با پناهجویان ساکن کاله به سوی آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک و پناهجویان به سوی پلیس سنگ پرتاب کردند و دستکم 12 چادر را به آتش کشیدند.

اواسط فروردین ماه سال جاری یک سازمان خیریه انگلیسی اعلام کرد حدود 130 کودکِ پناهجویِ بیسرپرست پس از تخریب بخش‌هایی از سرپناه‌های موقتِ اردوگاه کاله، ناپدید شده‌اند.

نهاد خیریه «به پناهجویان کمک کنید» با اعلام این آمار اظهار داشت دولت فرانسه در تأمین یک محیط امن برای کودکانِ پناهجویِ بی سرپرست ناموفق بوده است.

به گزارش این سازمان، در مجموع 4432 بزرگسال و 514 کودک، که 294 تن از آن‌ها بی سرپرست هستند، هنوز در اردوگاه جنگل در کاله زندگی می‌کنند.

این افراد اغلب اهل کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا و همچنین افغانستان هستند و امید دارند که از طریق بندر کاله راهی انگلیس شوند.

اروپا طی سال‌های گذشته با هجوم بی‌سابقۀ پناهجویان فراری از مناطق جنگ‌‍زده در آفریقا و خاورمیانه به خصوص سوریه روبه‌رو بوده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku