News   /   اروپا

اعزام 120 افسر پلیس فرانسه برای برقراری امنیت بندر کاله

تصویر مهاجرانی که توانسته‌اند با عبور از تونل مانش وارد خاک انگلیس شوند

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد برای برقراری امنیت در تونل مانش که مهاجران برای ورود به انگلیس به آن هجوم برده‌اند، 120 افسر پلیس دیگر به بندر کاله اعزام می‌کند.

برنارد کازنِو، وزیر کشور فرانسه روز چهارشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد  یوروتانل، شرکت اپراتور تونل مانش، نیز «باید مسئولیت برقراری امنیت در این مکان را بر عهده بگیرد.»

یوروتانل اپراتور راه آهنی است که از طریق تونل زیرِ آبی، دو کشور انگلیس و فرانسه را به هم متصل می‌کند.

کازنو با اشاره به اینکه این مساله طبیعی است و قصد ندارد با مسئولان یوروتانل مشاجره کند، گفت: «دولت فرانسه از سال 2012 شمار نیروهای امنیتی را برای کنترل اوضاع کاله پنج برابر کرده است.»

حدود 2000 مهاجر سه‌شنبه (6 مرداد) در تلاش برای ورود به خاک انگلیس به تونل مانش یورش بردند که در پی آن یک نفر کشته شد و تعدادی زخمی شدند.

به گفته یکی از مقامات محلی کاله، 200 تن از مهاجران نیز بازداشت شده‌اند.

دولت لندن پس از این حادثه برای بررسی اوضاع نشست اضطراری تشکیل داد.

ترزا می، وزیر کشور انگلیس  پس از این نشست با بیان اینکه تنها تعدادی از مهاجران موفق شده‌اند از این تونل عبور کنند، اعلام کرد: «تنها در سه شنبه بیش از 100 نفر توانسته‌اند وارد خاک انگلیس شوند.»

این در حالی است که روزنامه تایمز چهارشنبه گزارش کرد 148 نفر وارد انگلیس شده‌اند که این تعداد تا کنون بی‌سابقه بوده است.

می پیش از این اعلام کرده بود دولت لندن هفت میلیون پوندِ دیگر( 10 میلیون و 900 هزار دلار) برای تامین امنیت پایانه یوروتانل اختصاص می‌دهد.

در عین حال دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز در یک نشست خبری در سنگاپور بحران بندر کاله را «نگران کننده» توصیف کرده است.

هجوم مهاجران به یوروتانل افزون بر این رفت‌وآمد بین انگلیس و فرانسه را نیز مختل کرده است.

مهاجران
تصویری از مهاجرانی که در نزدیکی یوروتانل جمع شده و قصد دارند با استفاده از کشتی‌های باری خود را به انگلیس برسانند.

بر پایه گزارش‌ها، در حال حاضر بیش از 3000 پناهجو در زاغه‌های اطراف شهر کاله بسر می‌برند. این افراد که اکثراً اهل کشورهای آفریقایی و خاورمیانه هستند، سعی دارند با استفاده از کامیون‌های حمل بار یا کشتی، خود را به انگلیس برسانند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku