حمایت مالی پادشاه عربستان از کمپین انتخاباتی نتانیاهو

ملک سلمان، پادشاه عربستان (راست) و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل

اسحاق هرتزوگ، رهبر حزب کارگر رژیم اسرائیل می‌گوید سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از کمپین انتخاباتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل حمایت مالی کرده است.

به گزارش «المصدر نیوز»، هرتزوگ با اشاره به اوراق فاش شدۀ پاناما گفت: «ملک سلمان در ماه مارس 2015 (فروردین 94) جهت حمایت از کمپین انتخاباتی نتانیاهو 80 میلیون دلار هزینه کرد. وی این مبلغ را از طریق محمد ایاد کیالی، فردی سوری-اسپانیایی به حساب شرکتی متعلق به تدی ساگی، میلیاردر اسرائیلی در جزایر ویرجین انگلیس واریز کرد. ساگی نیز این مبلغ را برای کمپین انتخاباتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هزینه کرد.»

شرکت حقوقی موساک فونسکا که مقرش در پاناما در امریکای مرکزی است بیش از 11 میلیون سند مالی را از  72 مقام بلندپایه جهانی منتشر کرده که بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین افشاگری‌ مالی لقب گرفته است.

از اوایل ماه آوریل و در پی افشای محدود برخی از اسناد فرار مالیاتی، بسیاری از سران کشورهای مختلف در مناطق مختلف جهان تحت فشار و انتقادهای عمومی قرار گرفته‌اند.

کنسرسیوم بین المللی خبرنگاران تحقیقی روز 8 اردیبهشت اعلام کرد اوراق پاناما روز 9 می (20 اردیبهشت) منتشر می‌شود و در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku