«اسرائیل برای الحاق جولان از تروریست‌ها حمایت می‌کند»

نمایی از بلندی های اشغال شدۀ جولان در سوریه

شبکه پرس تی‌وی درباره آخرین ادعاهای رژیم اسرائیل درباره بلندی‌های جولان در سوریه با سارا فلاندرز، مدير مرکز اقدام بين‌المللی مصاحبه‌ای ترتیب داده است.

فلاندرز بر این باور است که رژیم تل‌آویو نه تنها از تروریست‌های فعال در سوریه حمایت نظامی می‌کند، بلکه با هدف ادامه یافتن جنگ در این کشور عربی به آنها خدمات پزشکی ارائه می‌دهد.

وی می‌گوید اسرائیلی‌ها برای اجرای طرحی دیگر، یعنی الحاق اراضی بیشتر، به ویژه بلندی‌های جولان، به سرزمین‌های اشغالی به این درگیری‌ها نیاز دارند.

فلاندرز گفت: «این اسرائیل است که در راستای منافع امپریالیست‌های امریکایی در تلاش است کشورهای منطقه را بی‌ثبات و تکه تکه کند.»

این فعال سیاسی افزود رژیم اسرائیل همراه با عربستان سعودی و ترکیه گروههای مسلح و تروریستی، به ویژه گروه تکفیری داعش، را برای ادامه عملیاتشان در خاورمیانه یاری و آنها را تسلیح کرده است.

فلاندرز همچنین با رد این ادعا که به «لحاظ تاریخی» بلندی‌های جولان به رژیم اسرائیل تعلق دارد، گفت این ادعا «صرفاً یک افسانه مذهبی خیالی است و نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.»

وی افزود بلندی‌های جولان باید به سوریه برگردانده شوند، چون بخشی از یکی از استان‌های این کشور عربی هستند و جهان آگاه است که اسرائیل این منطقه را برای 49 سال اشغال کرده است.

جلسه کابینه رژیم اسرائیل در بلندی های جولان

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز 29 فروردین برای نخستین بار جلسه کابینه‌اش را در بلندی‌های جولان برگزار و اعلام کرد از این مناطق عقب نشینی نمی‌کند.

رژیم تل آویو پس از جنگ شش روزه‌ در سال 1967 این قسمت از خاک سوریه را تصرف و در سال 1981 آن را ضمیمه سرزمین‌های اشغالی کرده است.

تل آویو همچنین تاکنون چندین شهرک صهیونیستی در این منطقه اشغالی احداث کرده است.

تاکنون بسیاری از کشورها و نهادهای بین المللی از جمله ایران، آلمان، اتحادیه عرب، سازمان ملل و امریکا با رد ادعاهای رژیم اسرائیل درباره بلندی‌های اشغالی جولان، برگزاری نشست کابینه این رژیم در این منطقه و ادعاهای نتانیاهو درباره آن را محکوم کرده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku