News   /   آسيا

آزمایش موشکی ناموفق کره شمالی

موشک بالستیک میان برد«موسادان» ساخت کره شمالی (عکس آرشیوی)

منابع خبری از تلاش ناموفق کره شمالی برای انجام آزمایش موشکی در سالروز تولد بنیان گذار این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری یون هاپ کره جنوبی و به نقل از منابع اطلاعاتی، قرار بود کره شمالی امروز(جمعه) در سالروز تولد کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی موشک بالستیک میان برد « موسادان» را آزمایش کند، اما بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی منابع اطلاعاتی دو موشک پس از پرتاب از صفحه رادار ناپدید شده اند.

بر اساس گزارش منابع اطلاعاتی کره شمالی در روزهای اخیر برای آزمایش موشک موسادان تلاش مضاعفی را بکار گرفته است. این موشک قادر است پایگاه های نظامی آمریکا را در جزیره گوام واقع در اقیانوس آرام هدف قرار دهد.

کره جنوبی و آمریکا همواره ازمایش های موشکی کره شمالی را رصد می کنند و از توسعه این فعالیت های هسته ای کره مشالی ابراز نگرانی می کنند.

تصویر بدون تاریخ از پرتاب یک موشک توسط کره جنوبی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

به ادعای پیونگ یانگ، این کشور در ماه های اخیر دستاوردهای زیادی در زمینه صنایع موشکی داشته است که می توان به ساخت کلاهک هسته ای مینیاتوری، ازمایش موشک قاره پیما و ساخت موتور موشک که با سوخت جامد کار می کند، اشاره کرد.

شورای امنیت سازمان ملل ماه گذشته به اتفاق آرا قطعنامه پیشنهادی آمریکا و چین علیه کره شمالی را تصویب کرد که به موجب آن، تمامی کالاهایی که از کره شمالی صادر و یا وارد این کشور می شوند باید بازرسی شوند. همچنین این قطعنامه شماری از شرکت ها و اتباع کره شمالی را در فهرست تحریم ها قرار داد. این قطعنامه در واکنش به آزمایش هسته‌ای کره شمالی و پرتاب موشک بالستیک در زمستان، تصویب شد.

به گزارش برخی ازمنابع دیپلماتیک، این قطعنامه شدیدترین تحریم‌ سازمان ملل در دو دهه اخیر علیه پیونگ یانگ محسوب می‌شود.

کره شمالی از سال 2006 به دلیل انجام 4 آزمایش هسته‌ای و پرتاب چندین موشک از سوی سازمان ملل مشمول تحریم هایی شده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku