امیرعبدالهیان: تداوم حمایت قاطع ایران از مبارزه با تروریسم در سوریه

حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجۀ ایران

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجۀ ایران ضمن تبریک به دولت، ارتش و ملت سوریه به دلیل آزادسازی شهر باستانی پالمیرا گفت ایران به حمایت قاطع خود از مبارزه با تروریسم در سوریه، عراق و دیگر کشورهای در معرض تهدید ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان روز یکشنبه (8 فروردین) در گفت‌وگو با شبکۀ تلویزیونی العالم گفت: «سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم با اقتدار به پیش خواهد رفت و قطعا تروریست ها جایی در آیندۀ منطقه نخواهند داشت.»

وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران به حمایت قاطع خود از مبارزه با تروریسم در سوریه، عراق و کشورهای در معرض تهدیدات تروریستی ادامه خواهد داد.»

معاون وزیر خارجۀ ایران تأکید کرد: «اگر اقدام موثر و جمعی منطقه‌ای و بین‌المللی برای سرکوب تروریسم صورت نگیرد، همه زیان خواهیم دید.»

روز یکشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در یک تماس تلفنی آزادسازی شهر باستانی پالمیرا را به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تبریک گفت.

منابع نظامی سوریه روز یکشنبه (8 فروردین) اعلام کردند نیروهای ارتش این کشور پس از درگیری شدید شبانه با تروریست‌های گروه داعش موفق شدند شهر باستانی پالمیرا را به طور کامل آزاد کنند.

پس از آزادسازی شهر باستانی پالمیرا، ارتش سوریه اعلام کرد عملیات ضدتروریستی خود را برای آزادسازی استان رقه، پایگاه اصلی تروریست‌های داعش در سوریه و استان دیرالزور به پیش خواهد برد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد (عکس از خبرگزاری فرانسه)

تمجید دبیرکل سازمان ملل از ارتش سوریه

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن استقبال از آزادسازی شهر باستانی پالمیرا و خروج تروریست‌های داعش از این شهر اظهار امیداوری کرد که دولت دمشق در راستای بازسازی و محافظت از این شهر ثبت شده در فهرست آثار تاریخی سازمان یونسکو، اقدام کند.

وی که در یک نشست مطبوعاتی در امان، پایتخت کشور اردن سخن می‌گفت، افزود: «تروریست‌های افراطی نه تنها به شکل وحشیانه‌ای دست به کشتار مردم زده‌اند بلکه تمدن بشری را نیز تخریب کرده‌اند.»

تروریست‌های داعش ماه می سال گذشته میلادی (اردیبهشت 1394) شهر باستانی پالمیرا را اشغال کردند. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

داعش از زمان تصرف شهر باستانی پالمیرا بسیاری از آثار باستانی آن را تخریب و منهدم کرده است.

سوریه از ماه مارس 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku