پوتین آزادسازی شهر تاریخی پالمیرا را به اسد تبریک گفت

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه (راست) در کنار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آزادسازی شهر باستانی پالمیرا را به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تبریک گفته است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز یکشنبه (8 فروردین) از گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور روسیه و سوریه خبر داد.

وی گفت: «اسد (در این گفت‌وگو) از پشتیبانی هوایی روسیه تقدیر و تأکید کرد کسب موفقیت‌هایی مانند بازپس‌گیری پالمیرا بدون پشتیبانی روسیه امکان‌پذیر نمی‌بود.»

پسکوف همچنین گفت پوتین به اسد اعلام کرده است روسیه به حمایت از دمشق برای مبارزه با تروریست‌ها ادامه خواهد داد.

وی افزود پوتین روز یکشنبه (8 فروردین) با ایرینا بوکووا، مدیر کل یونسکو نیز به صورت تلفنی گفت و گو و اعلام کرده است روسیه در پاکسازی شهر پالمیرا مشارکت خواهد داشت.  

رئیس جمهور سوریه روز یکشنبه در دیدار با یک هیأت فرانسوی آزادسازی پالمیرا را موفقیت راهبرد ارتش سوریه و متحدان آن در «جنگ علیه تروریسم» دانست.

اسد گفت: «آزادی شهر تاریخی پالمیرا یک دستاورد مهم و نشانۀ دیگری از موفقیت راهبرد ارتش سوریه و متحدانش در جنگ علیه تروریسم است.»

به گفتۀ رئیس جمهور سوریه موفقیت ارتش این کشور و هم‌پیمانانش در پالمیرا نشانگر عدم جدیت ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش است که به رهبری امریکا و با مشارکت 60 کشور به موفقیت‌های ناچیزی در مبارزه با این گروه تکفیری دست یافته است.

نیروهای ارتش سوریه پس از آزادی کامل پالمیرا و شکست داعش، پرچم سوریه را بر فراز قلعۀ تاریخی این شهر برافراشتند. (8 فروردین 1395- عکس از سانا)

منابع نظامی سوریه روز یکشنبه (8 فروردین) اعلام کردند نیروهای ارتش این کشور پس از درگیری شدید شبانه با تروریست‌های گروه داعش موفق شدند شهر باستانی پالمیرا را به طور کامل آزاد کنند.

پس از آزادسازی شهر باستانی پالمیرا، ارتش سوریه اعلام کرد عملیات ضدتروریستی خود را برای آزادسازی استان رقه، پایگاه اصلی تروریست‌های داعش در سوریه و استان دیرالزور به پیش خواهد برد.

تروریست‌های داعش ماه می سال گذشته میلادی (اردیبهشت 1394) شهر باستانی پالمیرا را اشغال کردند. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

داعش از زمان تصرف شهر باستانی پالمیرا بسیاری از آثار باستانی آن را تخریب و منهدم کرده است.

سوریه از ماه مارس 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku