News   /   آسيا

ماهاتیر بن محمد از نجیب رزاق شکایت کرد

ماهاتیر بن محمد، نخست وزیر سابق مالزی

ماهاتیر بن محمد، نخست وزیر سابق مالزی از نجیب رزاق، نخست وزیر فعلی این کشور به دلیل «سوء استفاده از اختیارات دولتی» به دادگاه شکایت کرده است.

خیرالدین ابو حسن و آنینا سعیدالدین، دو تن از منتقدان نجیب نیز ماهاتیر را در این شکایت که به دادگاه عالی کوالالامپور تقدیم شد، همراهی کرده‌اند.

این سه نفر در شکایت‌نامه خود با اشاره به وقایع مربوط به مارس 2015 و تحقیقات درباره رسوایی صندوق توسعه برهاد مالزی، تشکیل گروه ضربت ویژه و همچنین برکناری عبدالغنی پاتایل، دادستان کل و تعلیق محی الدین یاسین، معاون نخست وزیر این کشور، اعلام کردند به لحاظ قانونی حق دارند از نجیب شکایت کنند.

یاسین سال 2015 پس از انتقاد از نجیب در رابطه با رسوایی مالیِ شرکت سرمایه گذاری توسعه مالزی از دولت اخراج شد.

نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی

ماهاتیر، خیرالدین و آنینا در شکایت‌نامه خود تاکید کردند سیر تحولات اخیر نشان می‌دهد نجیب بارها سعی کرده است با مداخله در روند قانونی امور، مقام‌های مربوطه را از پیگیری موارد مربوط به سوء مدیریتش باز دارد.

ماهاتیر بن محمد اوایل اسفند به دلیل آنچه که خود حمایت سازمان ملی مالایی تباران متحد (UMNO) از فساد خواند، از این حزب خارج شد.

او که چهارمین نخست وزیر مالزی بود و از سیاستمداران برجستۀ این کشور به شمار می‌رود، اعلام کرد: «دیگر این حزب را سازمان ملی مالایی تباران متحد نمی‌خوانم. این حزبِ نجیب است. شرمنده‌ام که با حزبی که حامی فساد شناخته می‌شود ارتباط دارم، این مساله واقعا باعث شرمساری من بوده است.»

حزب حاکم مالایی تباران متحد موسوم به «آمنو» از چندی پیش پس از انتقادهایِ ماهاتیر از نجیب رزاق و سیاست‌های اقتصادی دولت و فساد مالی، دچار اختلاف درونی بی‌سابقه‌ای شده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku