News   /   اروپا

«طرح انگلیس برای مقابله با آلودگی هوا بی‌فایده است»

اعتراض به طرح انگلیس برای مقابله با آلودگی

طرفداران محیط زیست در انگلیس دولت این کشور را به خاطر بی‌کفایتی در مدیریت بحران آلودگی هوا در کشورشان تحت فشار گذاشته‌اند.

گروه حقوقی-زیست محیطی «کلاینت‌ارث» (ClientEarth) جمعه (28 اسفند) از دولت لندن به دادگاه عالی انگلیس شکایت کرد.

در شکایت‌نامه این گروه نام شهردار لندن، وزرای اسکاتلند و ولز و همچنین وزارت حمل و نقل نیز ذکر شده است.

کلاینت‌ارث از دادگاه عالی خواسته است هرچه سریعتر آخرین طرح‌های وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی (دِفرا) را در مورد اجرای اهداف اتحادیه اروپا در خصوص گاز سمی نیتروژن دی‌اکسید (NO2) بررسی کند؛ گفته می‌شود این ترکیب سمی سالانه سبب مرگ حدود 25 هزار نفر در انگلیس می‌شود.

گروه کلاینت‌ارث و دیگر نهادهای زیست محیطی از جمله «دوستان زمین»، «آرامش سبز» و «هوای سالم» بر این باورند که طرح‌های وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی برای مقابله با آلودگی هوا ناکافی است.

با این وجود، دفرا با دفاع از کمپین دولت برای مبارزه با آلودگی هوا مدعی است این طرح‌ها «از طریق برنامه جدید مناطق هوای پاک، اقدام ملی و ادامه سرمایه‌گذاری‌ها در فناوری پاک، کیفیت هوای انگلیس را بهبود خواهند بخشید.»

آلن اندروز، یکی از وکلای کلاینت‌ارث با اشاره به کاستی‌های موجود در طرح‌های دولت، گفت: «طرحی که آنها (در دسامبر 2015) پیشنهاد کردند به اندازه کافی خوب نبود. این یک طرح صوری بود، اینها روش‌های قدیمی وقت‌کُشی هستند و در عین حال هر روز هزاران نفر (بر اثر آلودگی هوا) می‌میرند.»

وی افزود: «از آنجا که نمی‌توان برای مقابله با هوای آلوده به دولت اعتماد کرد، اکنون از دادگاه می‌خواهیم با مداخله، اطمینان حاصل کند که در این مورد اقدامی صورت می‌گیرد، واقعاً مایه شرمساری است که ناچاریم برای مجبور کردن دولت به حفظ سلامتی‌مان به دادگاه متوسل شویم.»

اندروز تاکید کرد: «دولت برای سال‌ها این کار را به تاخیر انداخته است. (پشت سر گذاشتن) این چالش بررسی حقوقی کامل طرح‌های وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی را می‌طلبد.»

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس نیز هفته گذشته با اشاره به مساله آلودگی هوا اعلام کرد اگر دولت این مساله را جدی نگیرد، در 10 سال آینده 500 هزار نفر در انگلیس جان خود را به خاطر آلودگی هوا از دست خواهند داد.

اد میلیبند، رهبر سابق حزب کارگر نیز پنجشنبه (27 اسفند) طرح دولت برای مبارزه با آلودگی هوا را «بی‌فایده» خواند و افزود مردم باید علیه آن تظاهرات کنند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku