انهدام بزرگترین مقر داعش در الانبار عراق و هلاکت سرکردگان

ساختمان دولتی ویران شده در درگیری ها در شهر هیت عراق

رسانه‌های عراقی از انهدام بزرگترین مقر داعش در غرب استان الانبار و کشته شدن سرکردگان این گروه تروریستی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری واع عراق، دستکم 30 جنگنده نیروهای ائتلاف ضد داعش یک بیمارستان سه طبقه را که داعش از آن به عنوان مقر اصلی در شهر هیت استفاده می‌کرد بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، طبقه زیر زمین این ساختمان محل اقامت سرکردگان، طبقه اول مقر فرماندهی و طبقه دوم آن انبار سلاح‌های پیشرفته داعش بوده است.

بنا بر اعلام فرماندهی عملیات مشترک عراق، این بیمارستان مهمترین مقر داعش در غرب الانبار بوده که اعضای خارجی و عرب عراقی و غیرعراقی داعش در آن مستقر بودند.

به گزارش منابع عراقی، این مقر داعش توسط یکی از اهالی شهر هیت لو رفته و پس از یک هفته عملیات شناسایی، هدف قرار گرفته است.

به گفته این منابع، دهها تروریست اغلب سرکردگان داعش در این حمله کشته شدند.

داعش مزدوران افریقایی را اجیر کرده است.

داعشی‌های افریقایی

خبرگزاری  سومریه نیوز به نقل از عدی الخدران از فرماندهان نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) گزارش داد دهها مزدور آفریقایی داعش ازموصل منتقل و در خطوط مقدم درگیری در اطراف شهر الحویجه در استان کرکوک مستقر شده‌اند.

به گفته الخدران، هدف از این اقدام، تقویت نیروهای داعش در الحویجه و بالا رفتن روحیه تروریست ها است چرا که اخیرا احتمال شکست سنگین آنها افزایش یافته است.

فرمانده نیروهای مردمی عراق همچنین از دستگیری سه تن از سرکردگان داعش توسط گردان مسلحِ ویژه تحت امر ابوبکر البغدادی، سرکرده این گروه تروریستی در نزدیک الریاض و الحویجه و انتقال آنان به موصل خبر داده است.

الخدران با اشاره به اینکه علت بازداشت این افراد هنوز مشخص نشده، گفت این فرماندهان داعش از افسران امنیتی صدام، دیکتاتور معدوم عراق بوده‌اند.

این فرمانده نیروهای مردمی عراق همچنین از آغاز عملیات آزادسازی الحویجه با مشارکت گسترده بسیج مردمی، نیروهای عشایر و نهادهای امنیتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku