News   /   ايران

عکس‌خبر: درخشش نشان لیاقت بر سینه برجامی‌ها

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در حال اعطای نشان درجۀ یک لیاقت و مدیریت به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه (19 بهمن 1394- عکس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

رئیس جمهور ایران در روزی که آن را «قدردانی از سرداران فداکار صحنۀ دفاع بین‎المللی از یک ملت» نامید از هیات مذاکره کنندۀ هسته‌ای ایران و وزیر دفاع تجلیل کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه (19 بهمن) در آیین اعطای نشان‌های درجه یک لیاقت، مدیریت و شجاعت به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: «امروز روز پرافتخاری برای ماست تا به آن‌هایی که رنج، سختی‌ها، درشتی‌ها و مشکلات را به جان خریدند تا رنجی را از دوش ملت بزرگ ایران بردارند، ادای وظیفه کنیم.»

رئیس جمهور ایران گفت: «تمام شهیدان برای استقرار این انقلاب تلاش کردند و در این مراسم به ویژه به روح شهیدان فناوری صلح‌آمیز سرزمینمان که عالمانه، آگاهانه و دلاورانه این راه پرخطر را برگزیدند و اگرچه می‌دانستند این راه خطرناک است ذره‌ای عقب‌نشینی نکردند... اگر ده‌ها شهید در این راه می‌دادیم باز هم دانشمندان هسته‌ای راه ملت، راه عزت و سربلندی را رها نمی‌کردند.»

اعطای نشان درجۀ یک شجاعت به سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران (19 بهمن 1394- عکس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

وی افزود: «در کنار لطف خدا به دلیل همت و ایستادگی مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری بود که به این پیروزی‌ها رسیدیم. هر وقت از ایشان (رهبری) درخواست داشتیم تا جلساتی داشته باشیم ... هیچ‌گاه دریغ نکردند و همۀ تجربه‌های خودشان را در اختیار ما گذاشتند و ما را هدایت کردند. ایشان چارچوب‌های دقیقی پیش پای ما گذاشتند و مذاکره‌کنندگان ما تلاش کردند تا سخنی از رهبر معظم انقلاب به زمین نماند حتی اگر لازم بود 10 یا 17 شبانه‌روز تلاش می‌کردند و سختی‌ها را تحمل می‌کردند.»

اعطای نشان درجۀ یک شجاعت به علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران (19 بهمن 1394- عکس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

روحانی گفت: «اگر رهبری نبود انسجام ملی، وحدت ملی و دستاوردها در این حد نبود یا حتی شاید دستاوردی نداشتیم و اساس کار ما لطف خدا، ایستادگی ملت و راهنمایی‌های رهبری بود.»

اعطای نشان درجۀ دو لیاقت و مدیریت به سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجۀ ایران و رئیس کمیتۀ نظارت بر اجرای برجام (19 بهمن 1394- عکس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

ایران و کشورهای گروه 1+5 شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان در تاریخ 23 تیرماه سال جاری در وینِ اتریش به توافقی بر سر برنامۀ جامع اقدام مشترک (برجام) دست یافتند. پس از اجرای تعهدات دو طرف بر اساس برجام، تحریم‌های هسته ای ضد ایرانی در تاریخ 27 دی ماه با اجرایی شدن برجام لغو شد.

اعطای نشان درجۀ دو لیاقت و مدیریت به مجید تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجۀ ایران (19 بهمن 1394- عکس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku