News   /   ايران

خرید A-380 از سوی ایران جانی تازه برای ایرباس

هواپیمای مسافربری A-380 ساخت شرکت ایرباس فرانسه(عکس از خبرگزاری فرانسه)

پایگاه خبری اقتصادی بلومبرگ در مقاله ای نوشت قرار داد جدید ایران با شرکت ایرباس برای خرید هواپیما جان تازه ای به این شرکت بخشید.

در این مقاله آمده است در حالی که خط تولید هواپیماهایپهن پیکر A-380 ایرباس به دلیل فقدان مشتری رو به تعطیلی می رفت با سفارش ایران برای خرید ۱۲ فروند از این هواپیماها جان تازه ای به این خط دمیده خواهد شد. توافق غیرمنتظره ایران برای خرید هواپیماهای A-380، گروه ایرباس دومین قرارداد جدید این شرکت برای فروش هواپیمای پهن پیکر در طی 3 هفته اخیر است و به این شرکت هواپیماسازی کمک خواهد کرد تا فعلا مشکلات خط تولید این محصول خود را حل کند.

بیشتر بخوانید: جزئیات تفاهم نامه خرید 118 ایرباس از فرانسه

توافق ایران با ایرباس برای خرید 12 فروند هواپیمای A-380 به همراه فروش 3 فروند هواپیمای دو طبقه به شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز ژاپن، خبری خوب برای این شرکت هواپیماسازی بعد از 3 سال است. طی 3 سال گذشته ایرباس حتی نتوانسته بود یک شرکت هواپیمایی برای  فروش این محصولش جذب نماید.

با توجه به میزان تولید متوسط 30 هواپیما در سال، خط تولید A-380 ایرباس برای آماده سازی این سفارش های جدید حداقل باید 6 ماه زمان صرف کند. ایرباس به دنبال کاهش هزینه های خود است تا سطح سر به سر تولید سالانه خود را به 25 هواپیما یا کمتر برساند.

یان دروکلس، تحلیلگر موسسه اودو سکیوریتیز گفت: «سفارش های جدید ممکن است نیاز به طراحی یک ورژن جدید برای موتورهای هواپیماهای ایرباس A-380  را به تعویق بیاندازد و شرکت های هواپیمایی بیشتری تشویق به خرید از این ایرباس بشوند.»

خرید هواپیماهای جدید برای شرکت هواپیمايی جمهوری اسلامی ایران‎‎ (ایران ایر) از این جهت برای ایرباس خبری خوب محسوب می شود که این شرکت به دنبال فروش هواپیماهای A-380 خود به شرکت هایی علاوه بر شرکت های هواپیمایی شناخته شده ای بود که سال ها مشتری این شرکت بوده اند، اما تاکنون در این زمینه توفیق چندانی به دست نیاورده بود.

شرکت ایران ایر در دهه 70 میلادی قرن گذشته یک بازیگر جهانی درصنعت هوانوردی محسوب می شد و حتی سفارش خرید هواپیماهای سوپرسونیک کونکورد را ثبت کرده بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این سفارش لغو شد.

آخرین شرکت هواپیمایی جدید که قبل از شرکت هواپیمايی جمهوری اسلامی ایران، از این مدل ایرباس خریداری کرده بود، شرکت ترانسائروی روسیه بود اما سال گذشته میلادی قرارداد خرید این هواپیما ها لغو گردید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku